"התקיפות בעזה ישפיעו על ארגוני הטרור ברצועה למשך שנים רבות"

"התקיפות בעזה בימים האחרונים ישפיעו על ארגוני הטרור ברצועה למשך שנים רבות"

מסיכומים ראשונים שנערכים בצה"ל ובמערכת הביטחון אפשר ללמוד על מכה קשה שספגו ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה, מהפעילות המואצת של חיל האוויר.

בשלושת היממות האחרונים תקף והשמיד חיל האוויר 4 רבי קומות ללא שום נפגעים בלתי מעורבים, שזו הצלחה מעוררת השתאות, וזה מלבד מאות המטרות הנוספות.

בימי הלחימה עד כה הותקפו 33 מנהרות, חוסלו כ-60 פעילי טרור ונוטרלו כ-160 בורות שיגור ובכולם כאמור לא נפגעו בלתי מעורבים.

היה מי שאמר לנו: 'צריך להבין, להפיל בנין של 14 קומות כשאיש לא נפגע בו ולא נפגע אף בנין מסביב, זה בהחלט הישג גדול גם מבצעי וגם תודעתי'.

בחיל האוויר אומרים שמהרגע הראשון של מבצע 'שומרי החומות' הם הולכים על הראש של מערך ייצור הטילים והרקטות של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד, וההצלחה גדולה מאוד, כאשר רוב כושר הייצור הושמד וזה ישפיע מאד הן על הלחימה בעתיד והן על קצב ההצטיידות.

בנוסף מתבררת ההצלחה הכבירה להגנה על שמי המדינה, באמצעות מערכת כיפת ברזל, בנוסף ליירוטי הרקטות המוצלחים, היא הצליחה לראשונה באופן מבצעי, ליירט כלי טיס תוקף בלתי מאוייש ששוגר מעזה, כאשר היו עוד שלושה נסיונות נוספים והם יורטו והושמדו גם כן.

בנוסף גורם ביטחוני בכיר אמר (עם קריצת עין), שיש עוד גורמים שרוצים להשתתף בתקיפות כנגד ישראל, כרגע ללא הצלחה, ניתן להעריך שכוונתו לאחד או יותר מהגורמים בציר השיעי.

ומה היעדים להמשך?
'לחיל האוויר יש מלאי גדול ומשמעותי של מטרות והרצון המרכזי לצד הגברת קצב התקיפות, הוא לשלול לחלוטין את יכולת הייצור המתקדמת זאת לצד פגיעה בעוד בכירים מארגוני הטרור'.

כבר עכשיו ניתן לומר, שעד כה הושמדה קבוצה איכותית ביותר של בכירים בחמאס והג'יהאד, וזה כאמור, מהווה פגיעה קשה בארגוני הטרור לטווח המיידי והארוך.

נמשיך לגבות את כוחות הביטחון היקרים באשר הם, במלאכתם החשובה, משתתף בצער המשפחות, ומאחל החלמה לפצועים.

קרדיט : דן אסולין מקבוצת נציב