ג'ון קרי "מכר" את ישראל- חשף לאיראנים מידע על פעולותיה החשאיות

בעבר היו הרבה טענות מצד גורמים ישראלים כי אובמה ניסה שוב ושוב להשליך את ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס ולא הפסיק להתנכל לה ולביטחונה הלאומי וזאת למרות מצגי השווא של ממשלו שהם פועלים לחיזוק כוחה הצבאי של ישראל ללא הפסק.

עכשיו מתברר שרוח המפקד של אובמה הקרין גם על בכירי ממשלו ובראשם שר החוץ ובעל אימפריית הקטשופ העולמית שגם הוא לא טמן ידו בצלחת ומכר ,בפועל, את ישראל לאיראנים בכך שחשף את סודותיה הצבאיים באוזני האיראנים.

אם יש כאלו ידידים – מי צריך בכלל אוייבים ? 

אפשר בנקל להעריך כי מה שחשף זריף הוא רק קצה הקרחון של הנזק הביטחוני הכבד שגרם ג'ון קרי לישראל בעצם חשיפת מידע ביטחוני רגיש שישראל חשפה בפני הבכירים האמריקאים במסגרת שיתוף הפעולה הביטחוני בין 2 המדינות.

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר בהקלטת שמע שהודלפה כי שר החוץ לשעבר ג'ון קרי הודיע ​​לו שישראל תקפה אינטרסים איראניים בסוריה יותר מ 200 פעמים, כך דיווח ה"ניו יורק טיימס ".
המידע אינו ברור מהקלטת זריף, עליה דיווחה לראשונה איראן אינטרנשיונל ופורסמה על ידי הטיימס.

"שר החוץ לשעבר ג'ון קרי הודיע ​​לי שישראל תקפה את האינטרסים האיראניים בסוריה לפחות 200 פעמים, לתדהמתי, אמר מר זריף", כך דיווח ה"טיימס ".

החשיפה גררה טענות לפיהם קרי מכר את ישראל לעמיתו האיראני.
"ג'ון קרי גילה על הפעולות החשאיות של ישראל בסוריה ישירות לשר החוץ האיראני", אמר נח פולק, מנכ"ל יוזמת הברית הדמוקרטית בטוויטר.
לא ברור מהנאמר בקלטת של זריף האם התקיפות הישראליות היו פעולות סודיות. אך לפי דבריו של זריף, הוא לא היה מודע להתקפות לפני חשיפתו של קרי.
איראן אינטרנשיונל, שמושבה בלונדון, המעיטה את דבריו של זריף ואמרה כי התקפות ישראל בסוריה דווחו בעיתונות הבינלאומית בשנת 2017.
המועצה לביטחון לאומי הפנתה את קרן החדשות Daily Caller למחלקת המדינה לצורך תגובה על דבריו של זריף. הסוכנות לא הגיבה לשאלה ממתי קרי משתף בכלל מידע עם זריף? והאם המידע שחשף בפניו היה מסווג?
קרי נחקר במהלך ממשל טראמפ בגלל פגישות פרטיות שקיים עם זריף כדי לדון בהסכם הגרעין האיראני. כמה רפובליקנים האשימו את קרי באותה עת בפגיעה בממשל טראמפ ובאינטרסים של ארה"ב בכך שהוא שמר על קשרים עם זריף.

"בוסטון גלוב" דיווח במאי 2018 כי קרי נפגש עם זריף חודשים קודם לכן בכדי לדון על אסטרטגיה להצלת העסקה, שקרי עזר להוציא לפועל במהלך ממשל אובמה.

קרי אמר לשדר הרדיו יו יואיט בספטמבר 2018 כי נפגש באופן אישי עם זריף "שלוש או ארבע פעמים" מאז שעזב את תפקידו.
הוא הכחיש בראיון כי "הדריך" את זריף כיצד להתמודד עם ממשל טראמפ בנושא הסכם הגרעין האיראני.

"מה שעשיתי היה לנסות ולהוציא ממנו את מה שאיראן עשויה להיות מוכנה לעשות בכדי לשנות את הדינמיקה במזרח התיכון לטובה", אמר קרי בראיון.

הנשיא דונלד טראמפ האשים את קרי שהפר את חוק לוגן בכך שדן בהסכם הגרעין עם זריף.

זריף חשף סקופים נוספים במהלך הריאיון עם העיתונאי האיראני סייד לייד.

על פי איראן אינטרנשיונל, זריף טען כי קאסם סולימאני, לשעבר מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראני שנהרג בתקיפה אווירית של ארה"ב, עבד עם רוסיה לערעור הסכם הגרעין האיראני עם המערב. הוא גם אמר כי משמרות המהפכה אחראים במידה רבה על עיצוב מדיניות החוץ של איראן.