חיזבאללה מאמן את החות'ים במחנותיו בבקעה ובדרום לבנון

מקורות גילו לעיתון הלבנוני "א-נהאר" כי חיזבאללה מאמן גורמים חות'ים במחנות בבקעה ובדרום לבנון.

המקורות אמרו לעיתון כי הרשויות הלבנוניות הרשמיות וכוחות הביטחון התבשרו כי חיזבאללה מאמן את לוחמי החות'ים במחנותיו בצפון ובדרום בקעה, אך גורמים במדינה והנוגעים בדבר לא הקדישו תשומת לב לנושאים אלה.

חיזבאללה לא הכחיש את התערבותו בתימן. המזכ"ל שלו, חסן נסראללה, הודיע ​​ביותר מנאום אחד על תמיכתו בחות'ים, בהתחשב בכך שתימן היא חלק מפרויקט "ההתנגדות" שלו באזור.

بالتفاصيل.. تدريب حزب الله للحوثيين وسر الوحدة 800

אור ירוק

איראן נתנה אור ירוק לחיזבאללה לתמוך בחות'ים, כחלק ממדיניות ההתערבות שלה במדינות האזור, מכיוון שהיא סיפקה את הידע הצבאי שלה לקבוצת החות'ים במטרה להילחם בכוחות הממשלה הלגיטימית.

תמיכה זו כללה אימונים צבאיים בתימן על ידי מומחים מחיזבאללה, בנוסף לאימון גורמים חות'ים במחנות בלבנון, סוריה ועירק.

בנוגע לתפקידם בתימן, מומחה בנושא התימני, שסירב להזדהות, הסביר לאל-ערביה.net בהצהרה קודמת כי חיזבאללה היה שחקן מרכזי בתימן. איראן סמכה עליו מאוד כדי שיכשיר את החות'ים להילחם, בהתבסס על ניסיונה הצבאי כמיליציה החמושה הוותיקה ביותר המזוהה עם איראן באזור, בנוסף ליחסים "החזקים" והממושכים שלה עם ההנהגה האיראנית, בניגוד למיליציות אחרות. "

الحزب" يدرّب عناصر من الحوثيين في لبنان!

המומחה ציין גם כי "חיזבאללה סיפק את המומחיות הצבאית שלו לחות'ים בארבעה תחומים:

1- תכנון, במיוחד אסטרטגי, שכן חיזבאללה סיפק את מומחיותו באמצעות הכשרה בתכנון פעולות צבאיות. בהקשר זה, המומחה הלבנוני לא שלל כי "לוחמי חיזבאללה היו בתחילת מלחמת תימן בחזית בביצוע פעולות צבאיות לצד החות'ים".

2- אימונים בשטח, כגון שימוש במטעני חבלה וטילים נגד שריון וכיצד לנהל פעולות חוצות גבולות, בנוסף ללחימה נגד אויב הנמצא בעדיפות עליהם, שכן חבריו אימנו את החות'ים במטרה להילחם באויב שהינו צבא סדיר בעל יכולות לוגיסטיות ומי שולט במרחב האווירי של תימן.

3 – כלי תקשורת צבאיים – חלקו של חיזבאללה בתחום זה התבטא באמצעות הכשרת אנשים במגזר התקשורת, על ידי קורסי הכנה ואחר כך קורסים מקצועיים.

تدريب حزب الله للحوثيين في الضاحية والبقاع.. وسر الوحدة 800! - الوكالة  العربية للأخبار

מסמכים באתרים צבאיים

בנוסף, תפקידו של חיזבאללה לא הוגבל להכשרה ב"תקשורת קרבית ", אך טביעות האצבעות שלו הופיעו בתמיכה במכונת התעמולה של החות'ים.

מאז שהמיליציה החות'ית השתלטה על צנעא בספטמבר 2014, חיזבאללה אימץ את מכונת התעמולה החות'ית שכללה את ערוצי הטלביזיה  "אל-מסירה" ו"אל-סחאט " של התנועה בצפון תימן התומכות במיליציות, ובערוצים אחרים ואתרי חדשות.

ממשלות תימן וסעודיה גם הודיעו שוב ושוב במהלך השנים הקודמות כי מצאו הקלטות וידיאו ומסמכים באתרים צבאיים שהיו בשליטת החות'ים המאשרים את השתתפותו של חיזבאללה בלחימה, וכי השתתפותו הפעילה החלה עוד לפני ההשתלטות של  החות'ים על הבירה צנעא.

لبنان.. حزب الله يدرب حوثيين بمعسكراته في البقاع والجنوب