מבזקי חדשות ליום 14-4-21

*- דיווח סורי: נראה כי היה מה שהתפוצץ באתר הגרעין בנתנז היה אחד הציודים שהוצא מהכור אל מחוץ לאיראן לצורך תיקון, והוא הוחזר, ובו הוטמנה פצצה של 100 ק"ג, שהיתפוצצה בתוך הכור. או אז איראן טענה שזו הייתה בעיה בחשמל. כמובן שהמוסד אחראי למבצע שהוביל לנסיגה הכמעט מוחלטתביכולות הכור בנתנז.

*- הניו יורק טיימס מצטט בכיר ישראלי שאמר כי ישראל מתכוונת להפחית את המתח השורר במפרץ הפרסי וכי ישראל לא מתכוונת לבגיב על התקיפה האיראנית האחרונה על האניה בבעלות ישראלית, שהובילה כלי רכב ,מול חופי האמירויות.

*-איראן מכריזה באופן רשמי כי בכוונתה להתחיל להעשיר אורניום לרמה של -60% – מתקרבים ל 90% הדרושים לשימוש צבאי .

נשיא צרפת – החלת איראן להעשיר אורניום לדרגה של 60 אחוז הינה "התפתחות רצינית".

*- כתב רשת החדשות אלערביה : חיל הים הישראלי על סד"כ הצוללות שלה העלה את הכוננות בשורותיו לעליונה.

פרשן האתר מתייחס לידיעה: "הערוץ מנחש או מעריך שאם יש אירוע ימי אז חיל הים נכנס לכוננות. זה לא נשמע כמו אירוע רלוונטי לחיל הים או כזה שמצריך כוננות מעבר לקיים. יותר סביר שחיל האוויר נמצא בכוננות מוגברת על רקע נתאנז".

*- האיראנים לא נרגעים – "דימונה תהיי מוכנה" .
נתנו רק את התגובה של ספינת סוויז, יש עדיין תגובה הדדית לנתנז . זה יעשה!

התמונה כמובן היא לא של הכור בדימונה . ועל כך מעיר חבר בקבוצת נציב : זו לא הפעם הראשונה שעיתונים איראנים משתמשים בתמונה הזו של הכור האיראני באראק, בכתבות המדברות על ישראל / הגרעין הישראלי / איומים על ישראל…

*- דוח מודיעין בן 27 עמודים המפרט את הערכת האיומים הניצבים בפניי ארה"ב לשנת 2021 . נושא הדו"ח מכונה איראן "איום אזורי" . הדו"ח מצביע על סיכויים הולכים וגוברים לאלימות בעצימות גבוהה בין ישראל לטהראן . פורסם היום (שלישי) .הדו"ח מציג מערך מורכב מלא באתגרים עבור וושינגטון בהקשר למדיניותה במזרח התיכון והתמודדותה של ארה"ב עם רוסיה וסין.

הדו"ח , שפורסם על ידי מנהל המודיעין הלאומי (DNI) אבריל היינס, מציג את מסקנותיו והערכתו לראשונה בפניי ממשל ג'ו ביידן הנשיא ומפרט את האתגרים הגלובליים העומדים על הפרק בשנה הבאה .

*- איראן: העשרת אורניום ל 60% מתבצעת על ידי שתי סדרות של צנטריפוגות חדשות IR4 ו- IR6 במתקן בנתנז.

*- מקור רוסי: חדי עין הבחינו בלוגו של חברת התעשייה האווירית הישראלית בנקודת הבקרה הקרקעית של מל"ט "Forpost" בחמיימים.

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי הכטב״מ הרוסי forpost הוא גרסה רוסית של הסרצ׳ר הישן והטוב של התעשייה האוירית ונבנה מחלקים ישראלים כולל המטעד של תמ״ם עד שהוחלף באמצעי תוצרת רוסיה.

*- ברית בלתי אפשרית – פזאא רפסנג'אני אומרת כי אחמדינג'אד הציע לה לקבל את תפקיד סגן הנשיא הראשון ולבנות איתו ולהילחם יחד בבחירות לנשיאות ביוני הקרוב, אך היא דחתה את הצעתו.

*- טורקיה מקימה בסיס צבאי עם מגוון של ציוד מתקדם ושדה תעופה עם שני מסלולים ליד העיר גרמי (עשרה ק"מ) מהגבול עם איראן.

*- רוסיה היום – RT : #البيت_الأبيض הבית הלבן מביע "דאגה" מהחדשות שהתקבלו #ايران מאיראן לגבי העשרת אורניום לרמה של 60% . דובר הבית הלבן מתאר את העניין כ"פרובוקטיבי ".

*- סוכנות הביון הלאומית האמריקאית מאשרת כי איראן #إيران היא עדיין כוח מערער את היציבות בתימן #اليمن וכי הם ימשיכו להשתמש בעיראק #العراق כזירה להתעמת עם ארצות הברית במשך שנים.

*- על פי הערכת האיומים השנתית לשנת 2021 של קהילת המודיעין האמריקאית, חיזבאללה עשוי לבצע התקפות כנגד האינטרסים של ארצות הברית ובעלות בריתה בתגובה למתיחות הגואה במזרח התיכון וכחלק ממאמציו לדחוק את ארצות הברית מחוץ לאזור. "

*- דיווח סורי: נראה כי היה מה שהתפוצץ באתר הגרעין בנתנז היה אחד הציודים שהוצא מהכור אל מחוץ לאיראן לצורך תיקון, והוא הוחזר, ובו הוטמנה פצצה של 100 ק"ג, שהיתפוצצה בתוך הכור. או אז איראן טענה שזו הייתה בעיה בחשמל. כמובן שהמוסד אחראי למבצע שהוביל לנסיגה הכמעט מוחלטתביכולות הכור בנתנז.

*- רונן ברגמן ב'ניו יורק טיימס' – ‏ לפני ימים אחדים פנתה ישראל לארה"ב וביקשה ממנה להגן בדיוק על ה- Hyperion Ray, אוניית המשא שהותקפה היום ובבעלות חלקית של רמי אונגר (שספג פגיעה באוניה נוספת שלו לפני כחודש). גורם ביטחוני ישראלי העריך – "ישראל מעוניינת בהרגעת הרוחות במפרץ הפרסי ואינה מתכוונת להגיב על הספינה שהותקפה. (נציין כי הספינה נפגעה באופן מינורי בדופנה וממשיכה כעת במסלולה הרגיל). (המוחבאראת)