מבזקי חדשות ליום 2-4-21

*- מועיד אל-דוואיהי, ממפקדי חטיבת סיידה זינאב ,מיליציה הפועלת באל-מאיידין, ערך היום מפגש שכלל ארוחת צהריים למספר מפקדי "משמרות המהפכה האיראנים" ומפקדי כוחות המשטר ומיליציית חיזבאללה הלבנונית, במסעדת "רבווה" הממוקמת ברחוב קורניצ'ה באל-מאיידין, מזרחית לדיר א-זור.

מספר מפקדי המיליציות האיראניות וכוחות המשטר השתתפו בסעודה, ביניהם חוסיין, המפקד הראשי של המיליציות האיראניות בעיר אל-מיאדין, אסכר חוסין אל-חלבי האחראי על מרכז אל-נור אל-סאטא, ותא"ל במשטרה הצבאית בעיר אל-מיאדין, מפקד במיליציית חיזבאללה הלבנוני.

בעיר אל-מייאדין והאזור בו נמצאת המסעדה שאירחה את האירוע, הייתה לאחרונה תחת אבטחה ביטחונית גדולה, ובה הוצבו של עשרות אנשי מיליציה איראניים.

*- דיווח על התאספות של אנשי מיליציית חיזבאללה הלבנונית ליד כיכר אל-בלום בעיר אל-מיאדין באזור הכפרי המזרחי של דיר-עזור, לאחר הגעתם של מנהיגי המיליציות הבכירים לעיר.

*- סין מחזיקה באגרות חוב אמריקאיות בכמות שיכולה לגרום נזק רציני לכלכלה האמריקאית, קנתה את איראן (בערך) עם פיתוח עתידי בשווי מיליארדי דולרים.
עכשיו נשאלת השאלה האם יתפתח כאן אינטרס של טובת איראן הכלכלית , כחלק מהחזר השקעות הסיני כך שיחזיק את אמריקה בת ערובה של הסינים בקבלת החלטות עתידית מול איראן. משל היו ארהב סין ואיראן שותפים בסירה אחת, וכל אחד מאיים על חירור ריצפת תאו במידה ויתקבלו החלטות שלא לרוחו.
רוצה לומר, ייתכן ופעילותינו / פעילות הציר האנטי איראני בהובלה מערבית יחטפו צינון רציני מצד הממשל האמריקאי, משיקולי שרידות כלכלית , במיוחד בעת הזו.
ייתכן ובדיוק לעת הזו כיוונו חכמינו כאשר פיתחו את ציר הבריתות הערבי החדש. זמנים מעניינים.

תגובת קורא : הפד כבר הוכיח ב-12 חודשים האחרונים יכולת רכישה (=הדפסת כסף) כמעט אינסופית, כך שגם אם הסינים יחליטו לזרוק מאות מיליארדים של אגחים אמריקאים לשוק, הפד יקנה אותם בלי למצמץ, ביננו, מה זה עוד טריליון דולר… (כי בכל מקרה הכלכלה האמריקאית זקוקה פחות או יותר לנס כדי לצאת מהחוב העצום שלה).

*-סוריה: כוחות משמרות המהפכה מחזקים את מוצביהם בסמוך לתחנת T2 בבאדיה דיר אלאזור בעשרות לוחמים.

*- זה היום השלישי ברציפות נצפו טיסות התחבורה הצבאית Il-76 של כוחות האוויר הרוסיים בין שדה התעופה מינרלניה וודי לדמשק.

*- לבנון: בית הדין הצבאי בלבנון פסק את דינו של חסן דאוד ג׳אבר, מרצה לרפואה במספר אוניברסיטאות בלבנון, בגין ריגול למען מדינת ישראל, מסירת מידע על חיזבאללה והסתה כנגד ארגון הטרור. עונשו של חסן דאוד ג׳אבר צפוי להיות שבע שנות מאסר.

בנוסף, אמש בית הדין הצבאי בלבנון פסק את דינם מוסטפא אחמד ואחמד בדרי, שני אזרחים סורים שמתגוררים בלבנון שעפ״י האישומים היו בקשר עם המודיעין הישראלי וסיפקו מידע על ארגון הטרור חיזבאללה. לשניים נשללה האזרחות בלבנון, מוסטפא אחמד נשפט לחמש שנות מאסר בעוד אחמד בדרי נשפט לשלוש שנות מאסר.  קרדיט:עולם החדשות בטלגרם

*- העלטה מגיעה לצפון לבנון – אם לא תתרחש תפנית בלתי צפויה מרבית צפון לבנון תהיה החל מהערב בעלטה. הסיבה תחנת הכח המרכזית בצפון – דיר עמאר – הודיעה על הפסקת הפעילות היום בבוקר עקב מחסור בדלק. זה מצטרף להפסקת הפעילות בתחנת הכח בא-זהראני. לפיכך, אספקת החשמל החל מהיום בלבנון צפויה לרדת בכ-60% בהשוואה לשגרה כשרק שתי תחנות כח ממשיכות לעבוד. גם כשאספקת החשמל עמדה על 100%, לצרכנים לא היה חשמל כל היום ועכשיו המצב רק יחמיר. העניין הוא ששתי מכליות נפט עם דלקים ממתינות לפריקה אולם בשל המצב הכלכלי הקשה והמחסור במט"ח אין אפשרות לעשות זאת. (קרדיט:דורון פסקין)

*- הדלתא החדשה – במצרים מנסים לשכוח מהר מהמשבר בתעלת סואץ. ראש ממשלת מצרים אל מדבולי קרא היום בישיבת הממשלה לקדם את לוח הזמנים של פרויקט הענק עליו הכריז הנשיא א-סיסי מוקדם יותר השבוע. מדובר בפרויקט חקלאי גדול בשם "הדלתא החדשה" שישתרע על שטח של 1 מיליון פדאן (פדאן=4200 מ"ר) בחוף הצפון מערבי של המדינה. באזור יעובדו גידולים "אסטרטגיים" כמו חיטה, תירס וירקות. הפרויקט היה אמור לקום בתוך 10 שנים אבל בעקבות הוראת הנשיא הוא אמור לקום כבר תוך שנתיים. לפי המצרים, הוא ייצור אלפי מקומות תעסוקה ויסייע למדינה בתחום ביטחון המזון. (קרדיט:דורון פסקין)