דרום קוריאה וכספי איראן המוקפאים

דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, אישר כי נערכו שיחות בין ארצות הברית לדרום קוריאה בנוגע לכספים איראניים שהוקפאו בסיאול, אותה מבקשת איראן להחליף עבור ספינה קוריאנית שהיא מחזיקה.

"אנו מתייעצים עם דרום קוריאה בנוגע לכספים האיראניים שהוקפאו בה, שאירן דורשת תמורת שחרור הספינה הקוריאנית העצורה", אמר פרייס.

דיווחים קודמים העלו כי דרום קוריאה הסכימה לשחרר לפחות מיליארד דולר של נכסים איראניים שהוקפאו בבנקים אצלה, וסיאול אמרה במהלך שיחותיה עם טהרן כי תתייעץ עם וושינגטון לפני שתנקוט צעד כלשהו, ​​על פי העיתון פורבס .

Iran currency hits record low, crashing through 50,000 rial to the US  dollar | The Times of Israel

הכוחות האיראנים תפסו מכלית נפט השייכת לדרום קוריאה במפרץ, לפני כחודשיים.

על פי סוכנות הידיעות האיראנית " IRNA ", נושא שחרור הכסף היה על בראש נושאי הפגישה של נגיד הבנק המרכזי של איראן, עבד אל נאצר המתי, ושגריר סיאול בטהרן, ריו ג'ונג היון.

הסוכנות האיראנית הוסיפה כי איראן מנועה מלהשתמש בנכסיה בבנקים קוריאניים עקב שיתוף הפעולה של זו עם מלוא הלחץ האמריקני נגד איראן.

חלק מהכספים הקפואים הוחרמו לטובת הסדרת איחור בתשלומים של איראן לאו"ם.

אף על פי כן, סוכנות פארס האיראנית אמרה כי "התשלום יבוצע במזומן, כך (הכסף) יועבר לבנקים שלנו."

בעוד הספינה הקוריאנית עדיין תקועה במים האיראניים, המחוקקים האיראניים קשרו את גורלה ישירות לכספים המוקפאים.

ראש הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני, מוג'טבה זולנור, אמר בינואר כי שחרור הכספים עשוי להוביל לשחרור המכלית.

איראן איפשרה לרוב צוות הספינה הקוריאנית לצאת, בתחילת פברואר, בחזרה למולדתם , אך הקברניט עדיין מוחזק על סיפונה, כך מדווח מגזין פורבס .

רויטרס דיווחה מוקדם יותר כי קטאר הציעה למלא את תפקיד המגשר לפתרון המשבר בין שתי המדינות סביב המכלית, ולא ברור אם היא מעורבת בדיונים הנוכחיים.

שלשום חשף נשיא איראן חסן רוחאני צעדים דומים בנוגע לכספי עירק שהוקפאו במדינות אחרות , כולל יפן ועומאן, מבלי לפרט על איזה כספים בדיוק הוא מדבר.

South Korean diplomat in Iran over seized ship, frozen funds - ABC News