מבזקי חדשות ליום 17-2-2021 . מתעדכן

*- דיווח לבנוני: פצצות תאורה נורו על ידי צה"ל מעל אזור אל וואזאני ליד הגדר הטכנית מול פארקי ווזאני, בגלל חשדות שמישהו נגע בגדר.

*- נסראללה: חיזבאללה אינו מחפש עימות. אבל אם תכו בערים ובאזרחים שלנו, אנו נכה את שלך. בכל מקרה, לנו יש אזרחים. אך בישראל אין אזרחים עם ישראל הוא צבא במילואים. הם הולכים לעבודה, לבית הספר, אבל כולם בסוף חיילים כך שמבחינתנו שאין באמת הבחנה אמיתית בין חיילים ישראלים לאזרחים בעבר הרתענו את ישראל על ידי פגיעה בערים שלה . ואנחנו נעשה את זה שוב. כעת, הדיבורים האחרונים על "ימי קרב" על פי הערכות אמן מסוכנים והם ויכולים להוביל למקומות בהם הישראלים לא רוצים להגיע העורף הישראלי יראה מלחמה כפי שלא ראו מאז 1948. אז תפסיקו לשחק באש.

*- נסראללה: אנו דוחים כל צורה של בינלאומיות ורואים בכך איום על עתיד לבנון.

*- דיווח: רוסיה מפנה את כוחותיה משדה התעופה T4 שבחומס

רוסיה החלה לפנות אתמול חלק גדול מכוחותיה משדה התעופה הצבאי T4 השוכן במחוז חומס. כ-11 משאיות ועליהן 40 חיילים רוסים וציוד לוגיסטי רב עזבו את המקום. רוסיה מתכוונת להשלים את הפינוי עד מחר בבוקר. בעקבות הנסיגה האיראנים הגבירו את נוכחותם בשדה ובאזורים נוספים הסמוכים אליו. T4 יהיה נתון כעת לשליטה מלאה של המיליציות האיראניות.(יואב)

*- מיליצית חיזבאללה העבירה את המטה שלה בתוך העיר דיר אל-אזור משכונת אלקשור לשכונת "בית חרוף" ברחוב אל-נהר בעיר, כחלק מהמהלך של מיליצית חיזבאללה להסב את רחוב נהר לאזור צבאי.

*- ארה״ב: נגיב בזמן ובמקום המתאים לתקיפה אמש באירביל עיראק.

*- יחסי ישראל – ארה״ב: דוברת הבית הלבן, ג׳ן סאקי, הודיעה לפני זמן קצר במסיבת עיתונאים של הבית הלבן כי ג׳ו ביידן, נשיא ארה״ב, יתקשר בקרוב אל בנימין נתניהו ויקיים איתו שיחה. בנוסף אמרה כי המנהיג הראשון איתו ישוחח ביידן מהמזרח התיכון הינו בנימין נתניהו, סאקי ציינה כי לישראל ולארה״ב יש קשרים מעולים בתחומים רבים בינהם גם התחום הביטחוני. ( עולם החדשות בטלגרם )

*- שר ההגנה האמריקני: אנו מחויבים לתמוך בשותפינו העירקיים בהגנה על הריבונות העירקית.

*- המפלגה הדמוקרטית בכורדיסטאן (ברזאני) האשימה את אל-חשד א-שעבי העיראקים בתקיפת שדה התעופה בארביל.

*- "אם סוריה ואיראן יתערבו וישלחו סוללות קרקע-אוויר ללבנון, או שחיזבאללה יפגיז יישובים ישראליים משטח הגולן הסורי – גם צבא אסד וגם חיזבאללה יותקפו אנושות ומיד על ידי חיל האוויר ופיקוד צפון.

במילים פשוטות ישראל מעבירה לחיזבאללה ולסוריה מסר שבו היא מעלה מאוד את המחיר שישלמו בבקעת הלבנון ובדמשק, אם יהמרו על ימי קרב שישראל תהיה מוכנה לספוג ולהם ייגרם רק נזק מוגבל.

השאלה היא אם המסרים ייקלטו, ואם ניתן "לסמוך" על נסראללה שהערכות המצב שלו ימשיכו להיות ריאליסטיות".

*- הודו מצטרפת לתרגיל ימי משולב בין איראן לרוסיה.

*- עירק: הצהרת הסראיה: אנו מכוונים רק לבסיסי הכיבוש האמריקני, הישראלי והטורקי – אל מיידין.

 

*- איראן: הכרזת המטה הכללי של הכוחות המזוינים בתגובה לדבריו של שר המודיעין- לאדם שחיסל את השהיד פכריזדה אין שום קשר למטה הכללי של הכוחות המזוינים.

*- ממשל ביידן נרתע עד כה מהאשמת איראן בגין הפצצת ארביל. מוקדם יותר, הבית הלבן התחמק גם מהאשמות נגד חיזבאללה האיראני בגין רצח העיתונאי לוקמן סלים בדרום לבנון.

*- רויטרס: מקורות דיפלומטיים צופים כי נאט"ו תגדיל את מספר החיילים בעירק מ -500 ל -5,000.

*- שני אנשי מיליציה איראניים נהרגו מפיצוץ מוקשים במדבר אל-מיאדן, מזרחית לדיר עזור.

*- בישראל מאשרים: משלחת ביטחונית מצומצמת ערכה הלילה ביקור בזק בחרטום, בירת סודן.

*- כוחות צבא רוסיה בסוריה מנפיקים צווים לגרוש מספר קבוצות חמושות המזוהות עם משמרות המהפכה של איראן בניהם בכירים "מחדר המבצעים לשחרור אידליב " השייכים לכוחות ממשלת סוריה, שבסיסם נמצא בשדה התעופה הצבאי חמא , באשמת ריגול לטובת ישראל ומסירת מידע והעברת קואורדינטות של בסיסים בהם משמרות המהפכה פעילים. מקורות מקומיים אישרו כי רוסיה הוציאה צוים לסיים את משימותיהם של כמה קבוצות חמושות השומרות אמונים לכאורה לאיראן , חלקם משרתים בתוך שדה התעופה הצבאי של חמאת.

*- משמרות המהפכה האיראנים בסוריה מגייסים עריקים מצבא סוריה תוך הבטחת תשלום משכורת והגנה מפני מעצר בידי המשטר הסורי.

*- מרכז התאום של המורדים הסורים: "הקואליציה הבינלאומית" פועלת להקמת בסיס צבאי חדש עבורה באזור עין דוואר, צפונית-מזרחית לעיר אל-מליקיה, במשולש הגבולות העיראקי-סורי-טורקי באזור הכפרי הצפוני-מזרחי של מחוז חסאקה.
– הכוחות האמריקניים הקימו כמה אתרים צבאיים בסביבות שדות הנפט "רומילאן" באזור הכפרי הצפוני-מזרחי של מחוז חסאקה.