אתרי מיליציות איראניות במזרח סוריה הותקפו אתמול

*דיר א-זור – פיצוצים עזים נשמעו מכיוון העמדות של מיליציות האיראניות באזור הכפרי של אלבוכמאל שבמזרח סוריה*

אתמול , ה- 30 בינואר 2021 , פעילי המצפה הסורי לזכויות אדם – SOHR  דיווחו כי שמעו פיצוצים עזים באזורים שנמצאים בשליטת מיליציות הנתמכות על ידי איראן באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור. הפיצוצים אירעו באזור אל-עבאס שבעיר אל-בוכמאל, שם מוצבים כוחות איראנים והמיליציות הנאמנות להם. אין מידע נוסף אודות מה בדיוק אירע והסיבות העומדות מאחורי פיצוצים אלה.

ב -19 בינואר דיווחו פעילי SOHR כי הם שמעו פיצוצים עזים באזור דיר א-זור, זה היום השני ברציפות. על פי מקורות של המצפה הסורי, הפיצוצים נגרמו כתוצאה מפיצוץ של תחמושת וכלי נשק על ידי אנשי מיליציה תומכי משטר ומיליציות אחרות של "חטיבת פטימיון", מכיוון שתחמושת וכלי נשק אלה היו שייכים למיליציה זו והם שרדו את  התקיפה הישראלית הקודמת באזורים שמסביב לעיר דיר א-זור בתאריך ה- 13 בינואר.

ראוי לציין כי כלי הנשק והתחמושת הללו נפגעו עקב תקיפות ישראליות, אך הם לא התפוצצו בתקיפות אלו, מה שגרם למיליציות הנתמכות על ידי איראן לפוצץ אותם. יתר על כן, הפיצוצים החזקים יצרו מצב של בהלה בקרב תושבי האזור.

יום קודם לכן דיווחו פעילי ה- SOHR על פיצוצים עזים באזור דיר א-זור, כאשר אנשי המיליציה האפגאנים הנתמכים על ידי איראן ,של חטיבת "פטימיון" ,פוצצו שרידי נשקים בסמוך לאזור אל-רואד ממערב למרכז העיר דיר א-זור.

 

מקורות סורים ואיראנים מפנים תמיד אצבע מאשימה לעבר ישראל כעומדת מאחורי עשרות תקיפות כמו אלו שהיו אתמול, וכדוגמת זאת המצוינת על המפה שלהלן: