מחווה ישראלית ליום השואה לשחקן התיאטרון והקולנוע הנודע ביותר ברומניה

פלורין פיירסיק, שחקן התיאטרון והקולנוע הנודע ביותר ברומניה, זכה אמש למחווה מרגשת כאשר שגריר ישראל בבוקרשט, דוד סרנגה, הקריא בתוכנית טלוויזיה ברכה מנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, לכבוד יום הולדתו ה-85.

סרנגה סיפר בחשבון הטוויטר כי אתמול הוא הוזמן לריאיון בתוכנית סינטזה זילאיי בערוץ אנטנה 3 על מנת לדבר על יום השואה הבינלאומי. אולם כאשר הוא גילה שפיירסיק גם אמור להתארח בתוכנית, הוא החליט לנצל את ההזדמנות כדי לממש הפתעה שהמתינה חודשים ארוכים.

לפי סרנגה, הוא התרגש לשמוע עד כמה פיירסיק מדבר באהבה על ישראל וכי הוא לקח את כל נשותיו לבקר בירושלים. סרנגה, שלפני מינויו לשגריר שימש יועץ למדיניות חוץ של ריבלין, פנה כבר בשנה שעברה לנשיא המדינה וסיפר לו על השחקן ועל קשריו לישראל. "האם תוכל לכתוב כמה מילים בשבילו?", שחזר אמש סרנגה את השיחה. "והוא אמר 'כמה מילים – אני אכתוב אפילו יותר'".

המכתב היה ברשותו של סרנגה מאז 6 במרץ אשתקד, אולם בשל מגפת הקורונה הוא לא יכול היה להעניק אותו באופן אישי לפיירסיק. אמש, הוקרא המכתב בשידור הישיר, ובו התייחס ריבלין למשפחתו של השחקן שהסתירה יהודים בזמן השואה ולביקוריו של פיירסיק בישראל. "אני מרגיש כבוד על כך שלאורך הקריירה האגדתית שלך, תמיד דיברת טובות על מדינת ישראל ואני מודה לך על ידידותך והסימפטיה שלך כלפי העם היהודי", כתב.

פיירסיק לא הסתיר את התרגשותו כאשר עלה לשידור. "אני כה נרגש ומחבק אותך, אדוני השגריר, על המילים הנחמדות שהבאת לי", אמר. "מעולם בחיי לא יכולתי להאמין שיום אחד אני אקבל מכתב כזה יפה ממך. אני לא רואה זאת בהכרח כמילים שנאמר לי, אלא לכל מי שחיים ברומניה ולכל הרומנים שחיים בישראל, שאליהם אני מרגיש קרוב מאד".

השרשור של השגריר :

 

הקטע מתוך התוכנית (ברומנית)

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי