מבזקי חדשות ליום 23-1-2020. מתעדכן

*- במהלך 48 השעות האחרונות מספר מקרים רב של דיווחים על חבלה בתשתיות המובילות חשמל באזורים שונים כגון בעקובה, כרכוך וקאים. ממשלת עיראק מעריכה את הנזקים במיליוני דולרים. בתחילה דווח כי הנזקים נגרמו מפעולות תקיפה של רחפנים בלתי מזוהים. בהמשך דיווחו מקורות ממשלתיים כי מדובר בחוליות של דאעש שמחבלות ברשת החשמל. כך או כך אם זה אכן פעולה של דאעש, זו עוד עדות כי הארגון הג'יהאדיסטי עדיין מקיים נוכחות באש קטנה אך היא עלולה להתפרץ אם עיראק תמשיך בתהליך ההתפוררות הפנימית.

(קרדיט: דורון פסקין)

*- מי שמחפש הזדמנויות בשוק הנדל"ן אצל ידידותינו החדשות במפרץ כדאי שיסתכל על דובאי. באמירות המפרצית יש היצע יתר של יחידות מגורים דבר שצפוי להוביל להמשך מגמת ירידת המחירים שהחלה בצורה הדרגתית כבר בשנת 2014. מגמה זו הוחרפה עקב משבר קורונה בשנה שעברה. לפי צפי של גורמי נדל"ן, המחירים השנה בשוק של דובאי צפויים לרדת בשיעור של 5% עד 8%. יצוין כי גם אצל השכנה הבכירה אבו דאבי מורגשת ירידה במחירי הנדל"ן כשברבעון האחרון של 2020 נרשמה שם ירידה של 4% במחירים.

מה שעשוי לסייע לשוק הנדל"ן בדובאי להתאושש היא תערוכת אקספו 2020 שתחל לקראת סוף השנה וכן הקלות בכל האמור לתנועת התיירות העולמית.(קרדיט: דורון פסקין)

*-תופעה חדשה: האיראנים והחיזבאללה מתחילים לפגוע במזיד ולהרוס קברים של לוחמים שנפלו בשורות צבא סוריה החופשית בכל רחבי דרום סוריה. מוחקים מורשת.

*- דרום סוריה: מפקד בחטיבה 8 הכפופה לגייס 5 – צאלח אלעיסא נפצע כאשר עלה על מטען צד בדרך שבין העיירה חרבא שבפרברי מחוז דרעא המזרחים .

*- דרום סוריה: אל"מ פאיז טלאס מהעיר רסתן מונה לראש אגף מודיעין חיל האוויר בדרעא .

*- כלי תקשורת איראניים: פיצוץ במתקן הפטרוכימי של חוראסאן בצפון מזרח איראן- רשת אל ערביה.

*- רויטרס: דנמרק משעה את כל הטיסות מדובאי למשך 5 ימים בגלל בעיות הקשורות לתוצאות מזויפות של קורונה.

*- מקורות מקומיים אישרו כי מפקד איראני בכיר מכוח "קודס", בדרגה המקבילה לסגן אלוף שמו "יוסף דרוויש סעד אל-אדין", וחברו, עיסא סלאח אל-דין, המכונה אבו חסן חוסלו אתמול מטיל מונחה ששוגר על רכבם באזור חלב שבסוריה.

*- בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר היום, ח"הא הישראלי פתח בתוקפנות אווירית עם ירי רקטות מכיוון העיר טריפולי בלבנון, ותקף כמה יעדים בסביבת נפת חמה – כך מסרה סוכנות ידיעות סורית.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית ציטטה גורם צבאי באומרו כי מטוסי הקרב הישראלים תקפו אתר צבאי עלום שם בסביבת העיר מסיאף. לפי מקורות זרים בתקיפה כנגד מתקני הדיוק ישראל השתמשה בפצצות חודרות בונקרים GBU. שברי טיל מונחה נגד מטוסים של S-200, נמצאו בסביבת אל-קדמוס שבמחוז בניאס במחוז טרטוס.על פי עדי ראייה, לפני הנפילה הטיל פגע ביעד אווירי מסוים. קדמוס זה כפר קטן ממש מתחת לאתר ס-200 הסורי בהרי מציאף.

הערה: לאור העקשנות השיעית נאלץ צה״ל לביקורי בית חוזרים לתזכורת ואיפוס השקעה או אם תרצו קיצוץ העשבייה לפני פריחה. גם הפעם ככל הנראה מטרה שזכתה בעבר לביקור אלים ותמשיך להעסיק אותנו.

*-איראן השלימה את הרכבת הלוויין נהיד -2. השיגור למסלול עשוי להתקיים בין התאריכים 1 בפברואר ל -10 בפברואר על ידי רכב השיגור סימורגה.

*- לבנון – מונעים אספקת דלק למטוסי חיל האוויר הסורי, זה בא לאחר סירוב הרשויות לאפשר לסוריה לייבא חומרים כימיים דרך נמלי לבנון.

*- פעילים איראנים ואמריקאים קוראים לשר החוץ החדש בלינקן שלא למנות את מלי לנציג לענייני איראן בגלל מדיניותו הקודמת בתקופתו של אובמה שלא להתייעץ עם פעילי זכויות אדם.

*- נשיא המועצה האירופית צ'רלס מישל התקשר לפוטין ובקש ממנו לשחרר את נבאלני.

*- עיראק דוחה את הבחירות הכלליות מחודש יוני לחודש אוקטובר עקב מגפת הקורונה.

*- ביידן אמר לאנשי צוותו כי הם יפוטרו לאלתר אם לא יכבדו את האחר . (היה לו ממי ללמוד)

תמונה

תמונה