חשיפת שחיתויות כנשק במאבק בין החמאס לרשות הפלשתינית בעזה

רצועת עזה וגם ראמאללה סוערות על רקע "תחקיר עיתונאי" שחושף כביכול שחיתות וסחיטה מינית במשרד לפיתוח חברתי של הרשות הפלסטינית. זו הייתה יכולה להיות עוד פרשייה מקומית של שוחד ושחיתות שכה הורגלנו אליה בצד הפלסטיני, אבל שיהיה ברור שזה חלק מההתנגחות הכמעט יומיומית בין הרשות לבין חמאס, גם בימים אלה שכלפי חוץ מדברים על פיוס ולא פחות חשוב על בחירות.

לפני יומיים פרסם העיתונאי העצמאי יוסוף חסאן שנמצא מחוץ לעזה וידאו בו חשף את התנהלותו המושחתת כביכול של לואי אל מדהון, האחראי על ענייני הפיתוח החברתי מטעם הרשות הפלסטינית ברצועה. לפי התחקיר, אל מדהון חילק משרות לבני משפחתו ולמקורביו, את כספי הסיוע מקטאר המיועדים לנזקקים חילק גם לאנשי שלומו וגם פיצויים על נזקים ממשבר קורונה דאג לחלק לבעלי עסקים מקורבים. חמור מכך, התחקיר הציג (בטשטוש) צעירות מעזה שהצהירו כי כשפנו לקבל סיוע, אל מדהון סחט אותן מינית והציע להן כל מיני הצעות מגונות.

אל מדהון מכחיש נמרצות את הטענות הללו וטוען כי יתבע את העיתונאי. מה שברור הוא שמי שעומד מאחורי העניין הם גורמי חמאס המעוניינים לקעקע עוד יותר את אמינות הרשות הפלסטינית ולהציגה כמושחתת, בנקודה הכי רגישה של חלוקת הכספים לנזקקים. המשך יבוא…

אל מדהון ( מימין) והעיתונאי שפוצץ את הפרשה:

קרדיט לדיווח : אתר הטלגרם דורון פסקין