התרמיות הבלתי נגמרות: נושאת מסוקים "חדשה" – הגרסה האיראנית

על פי הפרסומים, ספינה בשם 'מקראן' הצטרפה לצי הימי של איראן היום, זאת בהוראת האלוף מוחמד בכרי, ראש מטה הכוחות הצבאיים האיראניים. על פי הפרסומים, הספינה הענקית היא ספינת הבסיס הגדולה ביותר במזרח התיכון והיא נהנית מיכולות תמיכה מיוחדות. ספינת 'מקראן' יכולה לשמש הן את המשט הימי של הצבא האיראני והן את ספינות המטען האיראניות האחרות.
מפקד חיל הים האיראני אמר כי מקראן יכולה לשאת שישה עד שבעה מסוקים. כמו כן, לדבריו, הספינה יכולה לשמש גם למגוון רחב של משימות, כולל לוחמה אלקטרונית, טילים, מזל"טים, מסוקים ואפילו פעולות מיוחדות.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. מעיר כי " הספינה האיראנית החדשה, לכאורה בסיס ימי או נושאת מסוקים היא כרגיל כמו שהאיראנים יודעים, בסך הכל מיכלית נפט ישנה מהצי האיראני שעברה הסבה ובניה של משטח גדול מעל הסיפון והצנרת. אבל זה נראה יפה ומרשים כשספינה באורך 230 מטרים שטה עם כמה מסוקים עליה…".

על התמונה הזאת הוא מעיר: "אני לא מצליח לראות אפילו לא את הדבר הבסיסי בספינה כזו וזה טבעות עגינה למסוקים במשטח הנחיתה".

ושוב, כרגיל מנסים הנוכלים בצמרת הצבא האיראני להוליך שולל את עמם. מוכרים להם מכלית ישנה משופצת במחיר של נושאת מסוקים חדישה ומשוכללת . הפרש קטן של כמה מאות מיליוני דולרים שבוודאי הוחלקו לכיסי הגנבים בצמרת הממשל האיראני. אגב, האיראנים נוקטים בתרגיל זה שוב ושוב , כאילו שאף אחד לא יודע על "התרגיל".