מפקדי מיליציות עיראקיות נמלטים לאיראן מחשש לתקיפה אמריקאית

מפקד כוח קודס האיראני הגנרל קאני הורה למפקדי המיליציות בעיראק לצאת במהירות מהמדינה מחשש שיחוסלו במתקפה אמריקאית נרחבת

מקורות יודעי דבר אמרו לרשת הטלביזיה "אל-ערביה" ו-"אל-חדאת", כי מספר מפקדים במיליציות הפרו- איראניות, בהם אכרם אל-כעבי – أكرم الكعبي, מפקד מיליצית  פייסל אל-נוג'בה – فيصل النجباء،, והדי אל-אמרי, מפקד כוח באדר במשמרות המהפכה האיראנים, עזבו את בגדאד לאחר חצות, זמן מקומי של בגדד.
אחד מהמקורות הוסיף כי שיירות מכוניות רבות עזבו את אלג'דרייה – الجادرية, שם נמצאים מרבית המפקדות של המפלגה והמיליציות, ביניהם חברי הפרלמנט העיראקי ,שרי ממשלה  ומפקדים בכירים במיליצית אלחשד אלשעבי , כוחות הגיוס העממיים (PMF) ,בשיירות  רכבים נפרדות לאיראן, דרך הכביש היבשתי בנפת דיאללה דרך נמל אל-מנדרייה – المنذرية, וחלק נוסף עזבו מנפת וסיט דרך נמל זורבטיה –  زرباطية, וכי האוכלוסייה באזור ראו את השיירות. שעזבו ביום רביעי.
המקור ציין כי פגישה שכללה מספר מפקדים של אותן מיליציות, החלה שעות לאחר התקיפה בנמל התעופה עדן על ידי החות'ים, ונמשכה עד מאוחר, המפקדים יצאו לאיראן בחשאי, כך שעניינם לא נחשף על ידי חיל האוויר האמריקני, שערך טיסות אינטנסיביות, באותו זמן ,בשמי עירק.

גם הגנרל איסמעיל קעני , מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים , הורה לאותם מפקדים לעזוב את עירק מחשש לתקיפה צבאית של ממשל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שתכוון נגדם , במיוחד לאחר התקיפה שהיתה בנמל התעופה בעדן שבתימן.

השפנים:

10 Iran-backed Shia militia groups threaten Abadi, foreign troops in Iraq

קאני מאיים על חיי נשיא ארה"ב 

מנגד, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים, איסמעיל קאאני, איים על חיי נשיא ארה"ב ובכירים נוספים בארה"ב, בהם שרי החוץ והביטחון, וראש ה- CIA שהיו להם יד ורגל בחיסולו של הגנרל סולימני.

סוכנות "פארס", המזוהה עם ה- IRGC, ציטטה את חבר הפרלמנט של טבריז, אחמד עלי רזא בגגי, שאמר כי קאאני הודיע ​​לצירים על מוכנותם הקרבית של המיליציות הפרו-איראניות באזור.

חבר הפרלמנט הוסיף כי קאאני אמר לחברי הפרלמנט כי "נסיגת הכוחות האמריקניים קרובה, בשל הצעדים שעל סדר היום שבצעו כוחות ההתנגדות", בהתייחסו למיליציות הנאמנות למשמרות המהפכה.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב