חשיפה מפורטת על מערך הייצור בגא"פ בעזה והישענותו על כוח קדס האיראני

לאחר חשיפת ציר הברחת הרכיבים הרגישים דרך מעבר רפיח (https://t.me/thethinkingman/824), מגיעה חשיפה חדשה ומפורטת על מערך הייצור בגא"פ והישענותו על כוח קדס.

בשבוע האחרון מקור מודיעין מערבי, תחת זהות של "חושף הטרור האיראני", פרסם מסמכים אותנטיים ופרטים חדשים על מערך הייצור בגא"פ ועל הקשר שלו עם יחידה 340 של כוח קדס.

יחידה 340 היא המחלקה הטכנית של כוח קדס, האחראית על מחקר ופיתוח של אמל"ח לטובת העברת הידע וההתמחויות בנושא לגורמי הציר ברחבי המזרח התיכון. כגון: החות'ים בתימן, מליציות עיראקיות, חזבאללה וגם הגא"פ. זאת לטובת התעצמות הארגונים ושיפור האמל"ח האסטרטגי ברשותם.
בין היתר, יחידה 340 פועלת ע"מ להעביר התמחויות בנושא ייצור חומרי גלם המשמשים כחומרי נפץ הודפים (חנ"ה) לטובת דיוק ושיפור טווח הרקטות שברשות הגא"פ ברצועת עזה.

החומרים העיקריים שעל ייצורם ואופן פעולתם הפעילים עוברים הכשרות: 'אבקת אלומיניום' ו'אמוניום חנקתי', המוכר בשם 'AP'. החומרים משמים לייצור דלק מוצק לטובת מעוף הרקטות מייצור עצמי ברצועה. את החומרים לטובת ייצור חומרי הנפץ ניתן להכניס לרצועה שכן מדובר בחומרים דו"ש, שבאזרחות משמשים במלחים או לטובת דישון.

הפרוייקט יצא לפועל בסיוע אוניברסיטת 'מאלכ אשתר' בראשות הד"ר 'עלי מהדי פור עמראני' , שנחשב כמומחה לחומרי נפץ וכיום מנהל מעבדת חומרי נפץ באותה אוניברסיטה.
עוד צויין כי בעבר עלי השתתף בפרוייקט 'אמאד', המוכר יותר בשם 'פרוייקט הגרעין האיראני'. כמו כן ניהל את המרכז למחקר ופיתוח טכנולוגיות פיצוץ בארגון SPND, אותו ניהל מחסן פח'רי-זאדה עד לחיסולו בחודש האחרון.

עוד נחשף, בהמשך לחשיפה התקשורתית הקודמת (https://t.me/thethinkingman/824), כי גופי פרוקסי איראני שונים (בין היתר פעילי גא"פ – ה"ה) יוצאים לאיראן לטובת הכשרות בייצור אבקת האלומיניום, שמשמשת להגברת הבערה בדלק המוצק ברקטות וכך להשיג טווח ארוך יותר במעוף הרקטה.
כך נחשף כי במהלך שנת 2018, שלושה פעילי גא"פ המכונים: אבו עלי, אבו אחמד ואבו חד'יפה, יצאו להכשרות באיראן ע"מ להתמחות בנושא ייצור הAP. בחשיפה לא צויין אם אותם פעילים חזרו לרצועה, אך מאחר ועברו מעל שנתיים מרגע יציאתם ניתן לשער כי אותם פעילים נמצאים עכשיו ברצועה ועוזרים לגא"פ בפיתוח הרקטות מייצור עצמי בעזרת הידע שרכשו אצל אותם גורמים איראנים בכוח קדס.

‼️בחשיפה אף צויין כי האיראנים סייעו לגא"פ להקים בסוריה מפעל לייצור AP תחת השם 'החווה'. המפעל היה סודי והוסתר אפילו מעיני המשטר הסורי.
כמו כן צויין כי 'עמאד אלעאג'ז', הוא העומד בראש הפרוייקט מטעם הגא"פ ברצועת עזה.

לחשיפה צורפו תמונות אותנטיות ומסמך רשמי מטעם הגא"פ שבו מפורט תהליך ייצור הAP.
מצורפות התמונות העיקריות, השאר יעלו בקבוצת הדיונים.

מסקנות עיקריות העולות מהחשיפה:
*- הגא"פ פועל בשיתוף פעולה הדוק עם איראן דרך כוח קדס, לצורך התעצמותו והכנתו לעימות עתידי.
הגא"פ מפעיל מערך לייצור רקטות מייצור עצמי ברצועה, דבר שלמעט סיכול קינטי אין לישראל דרכים נוספות לסכלו.
*- הגא"פ כבר לא עמל על הברחת אמל"ח תקני לרצועה, עקב סיכולים חוזרים ונשנים מצד ישראל, ולכן משקיע את מרצו בייצור עצמי ובפיתוחים חדשים וייחודים לארגון, כגון רקטות הבדר.
עוד שם של פעיל גא"פ מרכזי נחשף, הפעם זהו עמאד אלעג'ז.
*- איראן עובדת יד ביד עם הגא"פ במרחב הזירה הצפונית.

ארגון הגא"פ לא מפסיק לחטוף מכות מבפנים, מישראל ומשריפת דרכי פעולה בתקשורת.
במקום נח'אלה הייתי שוקל לצאת לחל"ת…

בנוגע ל'חווה' בסוריה, עוקב חד הפנה אותי לתקיפה של ישראל במהלך סבב מול הגא"פ במהלך פברואר 2020.
ישראל, בצעד חריג (https://t.me/thethinkingman/684), תקפה מטרות גא"פ בסוריה.
זוהי הודעת דו"צ מהאירוע: "באזור עאדליה בפאתי דמשק שבסוריה הותקף אתר של ארגון הטרור גא"פ, המהווה עוגן משמעותי של הגא"פ בסוריה. באתר מבצע הגא"פ מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה.
בנוסף, מיוצרים מידי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית".

הודעה זו די תואמת את תיאור ה'חווה' בחשיפה היום.
האם ישראל תקפה בפברואר 2020 את ה'חווה' הסודית? נראה שכן.
אגב, מתקשר או לא, אותו סבב לחימה זכה לשם 'חוות החיות'.

צה"ל סיכל שתי מנהרות טרור ברצועת עזה - סרוגים

קרדיט : ערוץ הטלגרם האיש החושב