דיווח: 'מכ"ם מעופף' רוסי נפרס לסוריה למשימה חדשה. מה מאחורי?

בירות, לבנון (19:00) – המטוס הצבאי – "המכ"מ המעופף הרוסי" מדגם A-50 , הועבר ככל הנראה, לסוריה ופועל בשמיה במשימה נוספת, כך דווח באתר החדשות Avia.Pro.

"מטוס גילוי המכ"ם לטווח ארוך – A-50 של כוחות האוויר והחלל הרוסיים המריא לפני כמה שעות מבסיס האוויר באיבנובו ופנה לכיוון סוריה", כך דווח.

הסיבה לשליחת מטוס ה- A-50 למזרח התיכון נובעת מחוסר היציבות של המצב בצפון סוריה, שמתבטא בכמה ניסיונות של ג'יהאדיסטים פרו-טורקיים לפתוח במתקפה על העיר עין אלעיסא."
"על פי נתונים ראשוניים, מטוס ה- A-50 יצטרך להעריך את המצב באזור וככל הנראה ישמש לתיאום תקיפות אוויריות על עמדות הג'יהאדיסטים, אם האחרונים ינסו לכבוש את עין עיסא. האפשרות שהג'יהדיסטים נתמכים ע"י טורקיה יתקפו בכל צפון סוריה ירדה מהפרק ", אמרו.

משרד ההגנה הרוסי לא התייחס להעברתו ,לכאורה ,של המטוס הצבאי A-50 לסוריה.
ביום שני דיווח הצלם הימי והצופה הטורקי יורוק איסיק כי נראתה ספינה נושאת טנקים רוסית שמפליגה לסוריה לאחר שחצתה את  מיצר בוספורוס.

נראה שמשרד ההגנה הרוסי מחזק את כוחות צבא סוריה בתקופה בה החמושים הנתמכים ע"י טורקיה מכינים מתקפה רחבת היקף על האזור הכפרי הצפוני שלמחוז אל-רקה בצפון מזרח המדינה.

הערה ברקע הידיעה : 

אפשר וכל הידיעה הזאת אודות פריסת המטוס לאיסוף מודיעין אלקטרוני המתקדם של הרוסים בסוריה נועדה לכסות על תסריט אחר לגמרי . 

אפשר ולרוסים הגיע מידע על פעולה אמריקאית קרובה בעיראק ואיראן נגד הכוחות המזויינים של איראן והיא מעוניינת לקלוט את כל האותות האלקטרוניים שיופעלו במערכות הלחימה האולטרה מודרניות של האמריקאים והרוסים אינם יודעים על כך עדיין כלום.

איסוף מודיעין אותו אלקטרוני , ELINT , הינו אחת השיטות המועדפות על המעצמות להשיג מודיעין על מערכות לחימה מתקדמות המוגדרות כ-"סודיות ביותר" ואין אפשרות, בדרכים אחרות, להשיג מידע על ביצועיו.

Russian ‘flying radar’ is deploying to Syria for new mission: report