סדקים בקרב היחידות המרכיבות את מיליציית "חשד אלשעבי" בעירק

פלגי "חשד אלעטבאט" – "حشد العتبات" מתנגדים לשאר הפלגים הנתמכים על ידי איראן , ומסרבים להשתתף בתהליך המדיני ולא מאפשרים להם לקבוע את סדר יומם

בראש הפלגים המתנגדים למילציית "אלחשד אלשעבי" (הגיוס העממי)  עומדות  מליציות המכונות "גיוס המקדשים", "חשד אלעטבאט" – "حشد العتبات" , פלגים אלה מתנגדים לשאר מיליציות אלחשד אלשעבי, וסירבו לאפשרות שמפקדיה ישתתפו  בתהליך הפוליטי בעיראק, כמו כן הם מסרבים שיקבעו להם את סדר יומם.

לאחר למעלה מ -6 שנים, מאז הקמת המליציות, צצו סימני מחלוקת שמובלים על ידי סיעות "חשד טלעטבאט", המיוצגות על ידי סיעות "עלי", "אל עבאס", "עלי אל-אכבר ו"אנצאר אל-מרג'יה" – " المتمثلة بفرق "علي" و"العباس" و"علي الأكبر" و"أنصار المرجعية" .

ميليشيات الحشد الشعبي في العراق
פלגים אלה ידועים בנאמנותם לאיש הדת השיעית העליונה בעירק, עלי א-סיסטאני, שהוציא פתווה להקמת המליציות, שיתעמתו עם דאעש בשנת 2014, בעוד שרוב הפלגים האחרים של אלחשד קשורים לאיראן, ומיוצגים על ידי המנהיג העליון של איראן. הפלגים של סיסתאני רוצים למנוע מהמליציות של איראן, להיכנס לפעילות פוליטית, וכי מפקד הכוחות המזוינים של עיראק, הוא היחיד שאחראי על המליציות.

פלגים אחרים במיליציית אלחשד אלשעבי, מתחו ביקורת על מהלך זה, ומנהיג כוחות הגיוס העממיים, קיס אלחזעלי – قيس الخزعلي, תיאר אותו בעבר כ"התכנית הזרה, הגורמת לחלק ולמוסס את המליציות הנתמכות על ידי איראן".
הסכסוך בין הפלגים החל בעקבות הקדמת הבחירות בעיראק, כאשר המיליציות האיראניות מבקשות להשתמש בכוח הנשק, כדי לזכות במספר הגדול ביותר של מושבים בפרלמנט העיראקי.

קרדיט עמרם אלמליח מקבוצת נציב