פריצה ביטחונית עמוקה לתוך המערכת האיראנית הפילה את מדען הגרעין

חיסול לאור יום .. משטרו של חמינאי יגיב או ישתוק?

פריצה ביטחונית עמוקה לתוך המערכת האיראנית… שהפילה את "אבי הפצצה הגרעינית האיראנית"

מעניין לקרוא את נקודת המבט הסעודית לחיסול המהדהד של אבי הפצצה האיראני, פחריזדה , בלב טהרן . 

העיתון הסעודי עכאז , המסתמך על מקורות מהימנים בצמרת הממשל הסעודי מביא תובנות משלו המוקרנות על ידי מידע שלא פורסם עד כה באמצעי התקשורת העולמיים , נותנים ,לאלו הקוראים בין השורות , להבין דבר מתוך דבר על כל פרשת החיסול מיום שישי.

עצם התמקדות העיתון באפשרות שפריצה ביטחונית עמוקה לעומק מערכי הביטחון האיראנים הם  הם שאיפשרו את ביצוע החיסול בלב טהרן אפשר ורומזת שנתניהו הביא לפגישתו עם יורש העצר הסעודי , לפני כמה ימים , מידע מודיעיני כה איכותי , שרק אחרי שמבצע החיסול הסתיים בהצלחה רבתית , צמרת המימשל הסעודי הסיקה את מה שהעיתון מפרסם היום . 

אחד מאמצעי התקשורת הערביים העלה, על פי שיקולו , אתמול , קריקטורה שיותר מרומזת (כתבה את המילה "פריצה (ביטחונית)" עם סימן קריאה , ולא סימן שאלה) שהחיסול התאפשר רק בגלל חדירותה של מערכת הביטחון האיראנית.

הקריקטורה:

 

יש מומחים הסבורים כי הריגתו של מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה, במארב ליד טהראן ביום שישי, תביא לעימות בין איראן ואמריקה מחד, ובין איראן וישראל מאידך, בשבועות האחרונים לתקופת כהונתו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, לאחר שטהרן האשימה את  המוסד בחיסול  "האב הרוחני" של תוכנית הגרעין האיראנית, מוחסן פחריזדה, ואת המוח של תוכנית הפצצה הגרעינית החשאית, וכן סיבך את היחסים העתידיים בין טהראן לבין ממשל נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן, המבקש להחיות את ההסכם שהיה בין טהרן לוושינגטון ושנחתם בתקופת נשיאותו של ברק אובמה, וחזרה ליישום הסכם הגרעין האיראני.

מקורות מערביים מאשרים כי ההתנקשות בפחרי זאדה בטהראן היא, על פי כל אמות המידה, מכה אנושה שנייה למשטר האיראני, שכן המשטר בקושי התאושש מהתנקשות במפקד כוח קודס, קאסם סלימאני, בעירק בתחילת השנה, עד שאיבד את אחד הדמויות החשובות ביותר שהיה מעורב בתיק הגרעין האיראני. יתכן שההשלכות על חיסולו של זאדה יובילו את טהרן לפתיחה במבצע נגד ישראל וממשלו של הנשיא טראמפ, שתקופת כהונתו קרובה לסיומה, אך מידע מתוך טהראן מעיד כי קיימת מחלוקת בתוך המשטר האיראני, מכיוון שיש הרואים צורך בפעולה צבאית מיידית, בעוד שאחרים ממליצים להמתין שלא לפתוח חזית עם ממשל ביידן, שהמשטר מצפה להשלים איתו.

תמונה

 

זאדה, בן 59, נחשב לכוח המניע מאחורי תוכנית הנשק הגרעיני האיראני במשך שני עשורים, והיה יעד של המוסד במשך תקופה ארוכה, על פי אתר הניו יורק טיימס, ובשנת 2008 שמו התווסף לרשימת הפקידים האיראניים שארצות הברית הורתה להקפיא את נכסיהם ומדינות המערב תמיד הגדירו את תארו של זאדה כראש תוכנית פצצת האטום הסודית. ההתנקשות באה שבועות לפני שטראמפ עוזב, אשר נקט בגישה שונה מזו של קודמו אובמה בהתמודדות עם איראן, כשהוא נסוג מהסכם הגרעין האיראני בתקופת שלטונו, חיסל את סולימאני בעירק, והטיל סנקציות קשות על המשטר האיראני, האחרון לפני כמה ימים. .

משקיפים ביטחוניים סברו כי חיסולו של זאדה מאשר את שבריריותה של מערכת המודיעין האיראנית ואת חדירותם של הגופים הביטחוניים והריבוניים על ידי ארצות הברית, בשל מעורבותה החזקה בתיפקודי הצבא וכוחות הביטחון במדינות שכנות  באזור, מה שהותיר ואקום בפנים.

תמונה

התגובות האיראניות לרצח הגיעו במהירות, כאשר שר ההגנה של המשטר האיראני, אמיר חתמי, הסביר כי ההתנקשות בזאדה תענה בתגובה מיידית, בעוד גורמים איראניים מאמינים כי ההתנקשות תמנע כל חזרה איראנית להסכם הגרעין.והם גם לא שללו  את התגובה האיראנית על האינטרסים האמריקניים, בדרך כלשהי ,בשנה הראשונה לנשיאותו של ג'ו ביידן.

ההתנקשות בזאדה משקפת מציאות של פריצה  כלשהי למערכת הביטחון האיראנית, הידועה ככוח האפור הצבאי המעורב מאוד במוסדות הגרעין, הצבא והביטחון האיראניים, מכיוון שרק יכולת כזאת בלבד מאפשרת להרוג את מוחסן פחריזאדה ליד הבירה טהראן, לאור יום .. משטר חמינאי יגיב או ישתוק .. פריצה ביטחונית במערכת הביטחון האיראנית הפילה את "אבי הפצצה הגרעינית האיראנית".

תמונה