עוד גילויים מספרו החדש של הנשיא לשעבר אובמה בנוגע לאמירויות ומצרים

ביירות, לבנון  – נשיאה לשעבר של ארה"ב, ברק אובמה, חשף בספרו החדש את מי שהוא רואה כמנהיג החכם ביותר באזור המפרץ.

בזיכרונותיו, שהתפרסמו לאחרונה בספר הנושא את השם "ארץ מובטחת" –  “A Promised Land”, העניק אובמה את התואר הזה לנסיך הכתר מאבו דאבי, השייח מוחמד בן זייד.

בספרו הוא מדבר גם על הסתירה בטיפול הממשל שלו בהפגנות בשנת 2011 במצרים ובחריין, עמדת ארה"ב על אירועים אלה והחזון של וושינגטון כלפיהם.
נשיא ארה"ב לשעבר ציין כי שכנע את נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, לפרוש מהשלטון, והוסיף כי הוא יודע שהמעבר שמצרים חוותה לאחר מכן הוא "רק תחילתו של מאבק על נשמת העולם הערבי."

אובמה נזכר בשיחה שקיים עם בן זייד בתקופה זו, אחריו נוצר הרושם כי נסיך הכתר מאבו דאבי הוא "צעיר ,מנוסה, המקורב לסעודים ואולי המנהיג החכם ביותר במפרץ שלא "שפך" מילים בתיאור האופן שבו מתקבלים החדשות בחלק זה של האזור."

אובמה גילה כי נסיך הכתר של אבו דאבי ,בשיחה ההיא ,הודיע ​​לו על חששם של מנהיגי המפרץ מהאפשרות שוושינגטון תנקוט עמדה דומה במקרה של פרוץ מחאות מצד האופוזיציה העממית בבחריין (וזה קרה במהרה למעשה) בו דורשים המפגינים מהמלך חמאד בן עיסא לפרוש מהשלטון.

הנשיא לשעבר הוסיף כי הודיע ​​לבן זייד על מאמציו "להימנע מהצורך לבחור בין קבוצת " האחים המוסלמים " לבין העימותים האלימים האפשריים בין ממשלות ועמיהם."

 

Obama's Memoir 'A Promised Land' To Release in November - The New York Times