מקורות סורים: עשרות הרוגים ופצועים בתקיפות ישראליות . עדכונים מהשטח

‏דובר צה"ל: תקפנו 8 יעדים הלילה בגולן הסורי וליד דמשק, בהם מתחם מגורים חשאי של בכירים איראנים ומפקדת דיוויזיה סורית בגולן ממנה פעלו כוחות קודס. זירת 3 מטעני הכלימגור שהניחו סורים מהגולן בהפעלה איראנית בגבול, התגלתה לפני מספר שבועות ונוטרלה אתמול.

הודעת דובר צה"ל : תקיפת מטרות צבאיות בסוריה של כוח קודס האיראני והצבא הסורי

דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בסוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר.

התקיפה בוצעה בתגובה להנחת זירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל, על ידי חוליה סורית שפעלה בהכוונה איראנית.

חשיפת זירת המטענים אתמול (ג'), מהווה הוכחה נוספת לפעילות ההתבססות הממושכת של איראן בסוריה.

צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית משטחו וימשיך לפעול ככל שיידרש למיגור ההתבססות האיראנית בסוריה המהווה סיכון ליציבות הביטחונית במרחב. צה"ל שומר על מוכנות גבוהה והיערכות לכל תרחיש.

מצגת התקיפה 

 

דיווחים מהתקשורת הערבית : דובר הצבא הישראלי הודיע , כי התקיפה כוונה לשמונה אתרים, השייכים ל"כוח קודס "ולצבא המשטר הסורי, כולל אתרים הסמוכים לשדה התעופה הבינלאומי של דמשק.
דובר הצבא הישראלי אמר כי צה"ל פתח בתקיפות אוויריות , נגד יעדים צבאיים סוריים ואיראניים בסוריה, בתגובה למטעני חבלה שהוטמנו בסמוך לקו ההפרדה בגולן הסורי על ידי "תא סורי תחת הכוונה האיראנית", בהפצצה נהרגו, על פי דמשק, שלושה מחייליו.
"מה שאיראן וסוריה עשו זה, שהם הטמינו מטעני חבלה מאולתרים ליד קו אלפא, כדי לפגוע בחיילים הישראלים. מה שעשינו, עתה פגענו במטרות של כוח קודס וצבא סוריה , נכתב בהודעת הצבא בטוויטר.
לדברי דובר צה"ל, היעדים שתקפו מטוסי הקרב הישראליים כללו, "מחסנים, מטה פיקוד ומתחמים צבאיים, בנוסף לסוללות של טילי קרקע אוויר,
דמשק הודיעה על הריגתם של שלושה מחייליה ופציעתו של חייל רביעי בהפצצה הישראלית.
סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, SANA, ציטטה גורם צבאי באומרו כי "האויב הציוני ביצע תוקפנות אווירית מכיוון הגולן הסורי בדרום סוריה, וההגנות האוויריות שלנו הגיבו והפילו מספר טילים. הוא הוסיף, "התוקפנות הביאה למותם של שלושה חיילים, לפציעתו של חייל אחד ולכמה נזקים מהותיים.
בנוסף, דובר צבא הישראלי, אלוף משנה הדי זילברמן, אמר הבוקר, יום רביעי, "אנו מוכנים לכל תרחיש, בין אם מדובר באיום קרקעי, ובין אם באמצעות פריסת מערכות כיפת ברזל. כרגע המסר לאוכלוסייה בגולן הוא חזרה לחיים רגילים".

זילברמן הוסיף כי חיל האוויר תקף 8 אתרים, כולל מחנה "כוח קודס" ליד שדה התעופה בדמשק, אתר צבאי ששימש בכירים איראנים , ופיקוד הדיוויזיה השביעית ברמת הגולן, ממנו פועלים אנשי "כוח קודס" האיראניים, בנוסף למפקדת סוללות קרקע אוויר של הצבא הסורי.

על פי דברי זילברמן נאמר התקיפות הערב מאשרות כי איראן ממשיכה במאמציה להתמקם בסוריה, וכי כל ההצהרות על נסיגת הכוחות האיראניים באמצעות מיליציות מקומיות היו מופרכות, והצביעה על כך שההתקפות הישראליות מהוות מסר ברור לאיראן. (קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב )

עדכונים שוטפים : 

*- ד.ע: מטוסים ישראלים מפציצים את שדה התעופה הצבאי של מז'ה ואת אזור "סיייידה זיינאב" בדמשק.

*- התקשורת הסורית מפרסמת תמונת איש ההגנה האווירית הסורית שנהרג ,לטענתם , בתקיפות הישראליות :

תמונהתמונה

*-אלג'רידה – ישראל תקפה עמדות של משמרות המהפכה האיראנים בסוריה.

תמונה

*-ישראל הפציצה יעדים איראניים בסוריה בתקיפה רחבת היקף; מטוסי קרב פגעו במטה ליד שדה התעופה של דמשק.
נראה לי שהתקיפה היתה רחבה, על 8 יעדים, ככל שיעבור הזמן נדע יותר, הן על הרוגים והן על נזקים חומריים.

*- "היו בכירים אירנים בזמן התקיפה ותקפנו בסמוך כדי להעביר מסר", המשיך דובר צה"ל. אנחנו לא יודעים שהם נפגעו".

*- צה"ל: תגובתנו רצינו להעביר מסר למשטר הסורי ולאיראן, פגענו ביעדים צבאיים של כוח QUDS וכוחות מזוינים של סוריה ומקווים שיהיה ברור שהמשטר הסורי מאפשר וסובל שימוש בסוריה ככלי עזר להתקפות על ישראל.

*- ישראל תקפה את חפ"ק המבצעים האיראני הראשי בסוריה הנמצא באזור דמשק  – אלבואבה ניוז.

*- אלבואבה ניוז :  ישראל תקפה מטרות של כוח קודס ושל צבא בסוריה. הותקפו  מטרות איראניות –  סקיי ניוז בערבית.
כמו כן הותקף המטה הראשי של הכוחות האיראניים בסמוך לשדה התעופה של דמשק, בנוסף הותקף אתר סודי לאירוח מפקדים איראנים בכירים .
כמו כן ישראל תקפה גם סוללות טילי קרקע-אוויר מתקדמות בדרום סוריה.

*- ההרוגים בתקיפות הישראליות בסוריה הם : 3 קצינים סורים , 5 בעלי אזרחות איראנית ועוד 2 שלא ידוע זהותם – אלקבס.

*- בתקיפות הושמדו גם מחסני נשק ותחמושת איראנים .

*- אתר החדשות של הנוצרים בלבנון טוען כי בין ההרוגים בתקיפות הישראליות בסוריה ישנם גם אנשי חיזבאללה .

*- האלוף ידלין : המסר הישראלי בתקיפות הלילה על מטרות איראניות בסוריה הוא שלמרות שיש חילופי מימשל בארה"ב ישראל תמשיך במאמצים לדחוק את איראן מסוריה ולא משנה איזה הסכמים בין לאומיים יחתמו עם האיראנים .

*- דיווח מדמשק: מטוסי קרב ישראלים תקפו אמש מרכז בקרה של כוחות ההגנה האווירית הסורית , ועמדות ואתרים ומחסני תחמושת ונשק של המיליציות הנאמנות לאיראן וחיזבאללה באזור שדה התעופה הבין לאומי של דמשק ואזור אלסיידה זינב ואזור אלכיסווה . ישנם כ-10 הרוגים בעלי זהויות איראניות עיראקיות וסוריות .

*- להלן רשימת הרוגי צבא סורי מאמש : اسماء قتلى قوات النظام السوري إثر الغارات الإسرائيلية فجر اليوم :
١- اللواء بشير سليم اسماعيل – האלוף בשיר סלים איסמעיל
٢- الرائد درويش شبيب – רס"ן דרוויש שביב
٣- النقيب علي محمود شاهين – סרן עלי מחמוד שאהין
٤- الملازم ناهظ مصطفى – סג"מ נאהז מוצטפא.