צבא ארה"ב החל בבדיקת 2 מערכות הגנה אווירית "כיפת ברזל" שרכש מישראל

צבא ארה"ב הפעיל שתי מערכות הגנה אווירית "כיפת ברזל" מתוצרת ישראל 

על פי מידע שפורסם בחשבון הפייסבוק של פיקוד העתיד של צבא ארה"ב – U.S. Army Future Command  ב- 13 בנובמבר 2020, הצבא האמריקני ביום שישי, 13 בנובמבר 2020, הפעיל שתי סוללות הגנה אווירית חדשות של "כיפת ברזל" בפורט בליס, טקסס, שאחראית על הערכת שתי מערכות הגנה מפני טילים מדגם "כיפת ברזל" שארצות הברית רכשה לאחרונה מישראל.
היחידות יבצעו במשך מספר חודשים בדיקת סוללות "כיפת ברזל" באתר White Sands, ליד פורט בליס, בכדי לסייע לצבא לקבוע אם יש לשלב את המערכת במגוון יכולות ההגנה האווירית שלה, כך הודיע ​​הצבא בהצהרה.

ב- 30 בספטמבר 2020 פרסמנו חדשות שהודיעו על מסירתן של שתי סוללות טילי הגנה אווירית של כיפת ברזל לצבא ארה"ב.

ב- 29 במאי 2020, צבא ארה"ב הודיע ​​על תוכנית להתחיל בבדיקות מדורגות של המערכות. הבדיקה הקפדנית של כל מערכת תסתיים שישולב בה ירי באש חיה לעבר מטרות דמי במטרה ליירטם – הסביר גיבסון. לאחר מכן, סוללות כיפת הברזל יעמדו רשמית בפורט בליס, טקסס, ויהיו זמינים לפריסה מבצעית עד ספטמבר 2021 ודצמבר 2021, בהתאמה.

מערכת כיפת ברזל פועלת בישראל מאז 2011 והוכיחה את יכולותיה הבולטות עם למעלה מ- 2400 יירוטים מוצלחים של איומים נכנסים. זהו חלק בלתי נפרד ממערך ההגנה הרב שכבתי של ישראל שפותח על ידי משרד הביטחון הישראלי. מערך ההגנה כולל את מערכות הנשק כיפת ברזל, קלע דוד, חץ -2 וחץ -3.

כיפת ברזל היא מערכת רב משימתית היחידה בעולם המספקת פיתרון הגנה קרבית מוכחת ליירוט רקטות, פגזי ארטילריה ומרגמות (C-RAM) מהיבשה ומהים. כיפת ברזל היא מערכת יעילה להתמודדות עם איומי C-RAM ולהגנה על NG VSHORAD (מערכת הגנה אווירית לטווח קצר מאוד).

סוללת טילי הגנה אווירית כיפת ברזל מורכבת מיחידת מכ"ם, יחידת בקרת טילים, ו 3-4 משגרים נייחים, כולם ממוקמים באותו אתר. כל משגר, המכיל 20 טילי יירוט תמיר, נפרס באופן עצמאי ומופעל מרחוק באמצעות חיבור אלחוטי מאובטח. טילי תמיר כוללים חיישנים וסנפירי היגוי עם ראשי נפץ של פיצוץ קירבה.

לפי הדיווחים, כל סוללת כיפת ברזל מסוגלת להגן על שטח עירוני של כ -150 קמ"ר. המערכת נועדה להתמודד עם רקטות קצרות טווח ופגזי ארטילריה 155 מ"מ בטווח של עד 70 ק"מ.

Army Recognition Global Defense and Security news

(Picture source Army Recognition)