מבזקי חדשות ליום 12-11-2020. מתעדכן

*- תקיפות אוויריות של כוחות הקואליציה הורגות מומחים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בתימן .

*- רוסיה הודיעה היום על הקצאת יותר ממיליארד דולר לשיקום סוריה, כך מסר ראש מרכז התיאום הרוסי-סורי להחזרת הפליטים, מיכאל מזנצ'ב.

*- הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: " מלאי האורניום האיראני עולה יותר מפי 12 מהמגבלה המותרת ".

*- הסוכנות לאנרגיה אטומית- " איראן מסתירה ולא הייתה שקופה לגבי אתרי הגרעין הסודיים שלה ".

*- שר החוץ האמריקני מר פומפאו יגיע לישראל בשבוע הבא ויקיים פגישה עם ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו , הנושאים שעל הפרק "הסכמי אברהם" ו"המאמצים המשותפים הנדרשים להתמודדות עם הפעילות הממאירה של איראן ".

*- גורם בכיר באחד מארגוני הטרור בעזה אומר לעיתון אל-קודס כי הועבר באמצעות מתווכים מסר לישראל המזהיר אותה מפני חיסול של אחד ממפקדי הזרועות הצבאיות של הארגונים בצל הכוננות הישראלית להסלמה ביום השנה לחיסולו של המפקד בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, בהאא' אבו אל-עטא'. הגורם הוסיף הם עוקבים אחר ההסלמה ברטוריקה הישראלית ובמהלכים של ישראל בשטח בימים האחרונים ואחר הניסיון של ישראל להמציא תירוצים לפעול בתגובה על פעולות מצד הארגונים מחר (יום השנה לחיסול אבו אל-עטאא'). הגורם הוסיף כי מסרים הועברו למתווך המצרי ולמתווכים אחרים שכל "פעולה בוגדנית" מצד ישראל תיענה בתגובה מאוחדת של כל הארגונים: "הארגונים בכוננות שיא להגיב על כל ניסיון בוגדני מצד ישראל. הם לא ישתקו עוד זמן רב גם על הניסיונות של ישראל להתחמק מיישום ההבנות שסוכמו לפני חודשיים בתיווך קטאר". (קרדיט:כאן 11)

*- איש דת איראני: איראן ביצעה השנה שתי מתקפות סייבר 'יוצאות דופן' נגד ישראל

איש דת איראני, רחים מהדאפור, טוען כי הפסקת חשמל קריטית בישראל ב -30 באוקטובר הייתה מעשה ידי "כוח הסייבר" של הרפובליקה האיסלאמית.

*- בהא אל חרירי, אחיו הבכור של ראש ממשלת לבנון המיועד סעד חרירי, קורא לו שלא להקים ממשלה עם חיזבאללה ואמר כי יש להכריז על חיזבאללה כארגון טרור.

*- הועבר מסר חריף לממשלת לבנון מישראל – " הפסיקו מייד את טיסות הטרור בנמל התעופה הבינלאומי של ביירות , הוא הפך לקן צרעות עבור חיזבאללה ,מדינת ישראל לא יכולה עוד לסבול זאת" .

*- שר הביטחון, בני גנץ, ייצא מחר (ה') בשעות הבוקר לביקור ביטחוני בקפריסין, ויערוך דיאלוג אסטרטגי ביטחוני משותף עם מקביליו מקפריסין ויוון.

במהלך הביקור ייפגש השר גנץ עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, ויקיים פגישות עם שרי ההגנה המקבילים – שר ההגנה של קפריסין, צ'ארלמבוס פטרידס, ושר ההגנה של יוון, ניקולאוס פנאגיוטפולוס. כמו כן יתקיים במסגרת הביקור מפגש טרילטראלי במהלכו ידונו הצדדים על העמקת שיתופי הפעולה בין המדינות בהיבטי ביטחון והאתגרים האזוריים לצד הגדלת הרכש הביטחוני מהתעשיות הישראליות.

*- דריכות גבוהה במערכת הביטחון גם בגיזרה הצפונית וגם הדרומית.*

בצפון – נסראללה צפוי לנאום הערב, והחשש מכך שחיזבאללה לא הצליח לגבות מחיר על חיסול הפעיל שלו לפני מספר חודשים ושינסה לעשות זאת בהקדם, גובר.

בדרום – יום השנה לחיסול המחבל אבו אלעטא.
הג׳יהאד משחיז חרבות, ונחוש להוכיח שהוא ארגון עצמאי המסוגל להחליט מתי לפתוח בהסלמה עם ישראל. (קרדיט: הלל ביטון רוזן, חדשות 20)