מבזקי חדשות ליום 8-11-2020. מתעדכן

*- הג'רוזלם פוסט" מצטט את צחי הנגבי , : "אם ג'ו ביידן ינצח בבחירות בארצות הברית וארצות הברית תחזור להסכם הגרעין, הדבר עשוי להוביל למלחמה בין איראן לישראל."

*- בלבנון מצטטים בהרחבה את דבריו של שר ההתיישבות צחי הנגבי, באומרו כי "בחירת ביידן לנשיא תוביל למלחמה בין ישראל לאיראן".

הנגבי אמר כי אם ייבחר ביידן לנשיא ארה"ב, יחזיר ממשלו את הסכם הגרעין מה שעלול להוביל לעימות בין איראן לישראל.

ביידן רוצה להוביל מחדש את עסקת הגרעין שניהל ברק אובמה וממשלו כאשר היה סגן הנשיא. בניוזוויק מציינים כי בכירים במערכת הביטחון בישראל חוששים שזו תהיה טעות אסטרטגית ותהווה איום על ביטחון המדינה. (קרדיט : יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- ביום חמישי האחרון הורה נתניהו לשריו שלא להתייחס לבחירות בארה"ב. יחד עם זאת, כדאי לשים לב לדבריו של מייקל אורן, המקורב לראש הממשלה ושגריר ישראל לשעבר בוושינגטון- " הבחירות לנשיאות ארצות הברית עמוסות בהשלכות גורליות על מדינת ישראל."

*- ארגון הטרור “קטאיב חיזבאללה” – " על כוחות ארה”ב בעיראק לעזוב מייד אחרת נאלץ אותם לעזוב ,תם זמן האולטימטום. "

*- הדובר הראשי של הכוחות הצבאיים האיראניים, תא"ל אבו פאדל שיקאראג'י": איראן לא תאפשר לישראל הקמת בסיסים בסמוך לגבולותיה.

*- נשיא איראן חסן רוחאני מביע תקווה שהממשל האמריקני הבא יכבד את החוקים וההחלטות הבינלאומיים, וקרא לו להבין ש"דרך הסנקציות לא הייתה נכונה "
רוחאני אמר, בנאום במהלך ישיבת הממשלה, היום, שבת, כי "אנו מקווים שהממשל הבא יבין שהסנקציות לא ישיגו את יעדיהם."
רוחאני הביע אופטימיות שהממשל האמריקני החדש יעמוד בחוק ובהסדר הקודם ויחזור ויתחייב בהסכם הגרעין כפי שנחתם בעבר.

*- ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה : טראמפ רצה למחוק ולהעלים את סוגיית פלסטין אבל הוא יעלם וסוגיית פלסטין תישאר.

*- שר ההגנה הרוסי: המערכה בסוריה אפשרה לנו לבדוק את יעילות הנשק הרוסי בתנאי לחימה מודרניים. כל היחידות הצבאיות הגדולות בצבא הרוסי השתתפו בקרבות " ולמדו לנהל מערכה בתנאי שדה קרב ".

*- ‏מטוס 747 איראני שהיה בדרכו לוונצואלה, סורב לנחות באיי כף ורדה, בהם תדלק במסע הקודם.

המטוס ביצע סיבוב פרסה ונאלץ לנחות לפני מספר שעות, בש.ת. של דקר, סנגל. מאוחר יותר המריא ליעדו המקורי. בשלב זה לא ברור מה הביא לשינוי בתוכניות, האם זה מזג האוויר או אולי החשד שעל המטוס מטען צבאי מסוכן. (קרדיט: – אינטלי טיימס)

*- לבנון : ארה״ב הטילה היום סנקציות על ג׳ובראן באסיל שר החוץ הלבנוני לשעבר וחתנו של נשיא לבנון מישל עון, סיבת הטלת הסנקציות הינה סיוע לארגון הטרור חיזבאללה. ( עולם החדשות בטלגרם)

*- רשתות הטלוויזיה CNN ו-NBC וסוכנות הידיעות AP הכריזו שג'ו ביידן הוא הנשיא הנבחר של ארה"ב אחרי שהשיג את האלקטורים של פנסילבניה, מדינת הולדתו, והבטיח את הרוב הנדרש. היסטוריה כפולה: הנשיא המבוגר ביותר והאישה הראשונה בתפקיד סגנית הנשיא.