ישראל תקבל גישה למערך לוייני SBIRS להתרעה מפני ירי טילים בליסטים

 ברקע ביקור השר אספר בתל אביב: ישראל תקבל גישה ישירה למערך לוייני SBIRS האמריקאים ויכולות F-35 נוספות

הלוויין הצבאי האיראני ככל הנראה לא הצליח להגיע למסלול שתוכנן עבורו" -  Nziv.net

בעקבות הלחץ הכבד שהפעיל שר הביטחון הישראלי , בני גנץ, בוואשינגון, בשבוע שעבר , תעניק ארה"ב לישראל גישה ישירה ללוויינים מסווגים במיוחד כמו מערך גילוי הטילים המכונה SBIRS וכן תבטיח שישראל תקבל פלטפורמות הגנה קריטיות תוך זמן קצר מאוד על חשבון זמני ייצור שתוכננו עבור הכוחות המזוינים של ארה"ב.

מקורות ישראליים אומרים כי ההסכם מבטיח את עליונותה של ישראל לעשרות שנים נוספות.

"אני יכול לומר שההסכם הוא משהו שיעזור לשמור על ביטחון ישראל", אמר לי גורם אחד.

כמדד לאיזו מהירות האירועים זזים, שר ההגנה האמריקני ,מארק אספר ,יגיע לכאן ביום חמישי והוא אמור להיפגש עם גנץ.

כמה ימים לפני ביקורו של גנץ, מנכ"ל משרד הביטחון, אמיר אשל, נסע בעצמו לארצות הברית והצטרף לקבוצות ישראליות שכבר פעלו שם וגיבשו את כל סעיפי חבילת הפיצויים לישראל בעקבות ההודעה על המכירה האפשרית של מטוסי ה- F-35 לאמירויות.

מי שהיה בחדרי המשא ומתן בין ישראל לארצות הברית מתאר מחויבות גבוהה מאוד לישראל מצד עמיתיהם בארה"ב.

SBIRS – ויקיפדיה

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט ,גיא א. , אומר כי את מערך גילוי הטילים של תוכנית SBIRS מכירה ישראל כבר מימי מלחמת המפרץ הראשונה, אז במסגרת ה״שבו בשקט ונילחם עבורכם״ של ממשל בוש האב לשמיר, קיבלה ישראל נגישות למידע המתקבל ממערך לווינים המנטר את כל העולם ,כל הזמן, באמצעות חיישני אינפרא אדום ותרמי ,המנטרים כל פעילות תרמית בעולם, בדגש על פרץ שיגור של טילים באליסטיים, תוך ניתוח אלגוריתמי של זהות הטיל, נקודת שיגור, מטרה וזמן מעוף. במונחי איום איראני מדובר בהתרעה מוקדמת של כמעט 10 דקות. זמן נצח בהיערכות להגנת טילים נגד טילים, מוכנות העורף לספיגה ואף יכולת תגובה מהירה והשמדת המשגר.

Air Force Tests Ground Station for Full Missile Warning Constellation