מקורות מודיעין:החיזבאללה הקים 7 מחנות צבא להכשרת החות'ים לחופי ים סוף

מקורות רמי דרג גילו כי מומחים צבאיים מהחיזבאללה מפקחים על מחנות צבא השייכות למיליציות החות'יות באזורים שונים במחוז אלחדידה –  الحديدة בצפון מערב תימן  – כך מדווח אתר החדשות הלבנוני "אלחדת'".

حصر ميناء الحديدة على المساعدات إذا استمر تعنت الحوثيين.. التحالف العربي يعتزم تطوير موانئ عدن والمكلا

המקורות חשפו את מיקומם של 7 מחנות הצבא שהתפרסו במזרח ובצפון העיר אלחדידה ובסמוך לחופי הים האדום, בצפון מערב מחוז אלחדידה, כדי לאבטח הברחות כלי נשק איראניים ולאיים על הספנות הבינלאומית, והחשוב שבמחנות הצבא הללו הוא מחנה שהמיליציה מכנה "השליח הגדול "(בכוונה לנביא מוחמד) – "الرسول الأعظم" באזור אל-קנאוס – القناوص.

המחנה כולל מומחי צבא  מהחיזבאללה ובו מכשירים מפקדים,המונים כ-400 איש , ליחידות הקרביות של  החות'ים, ושם הם מקבלים קורסי הכשרה בנושא פיקוד על  היחידות  ב-"חטיבות הקומנדו" – "ألوية المغاوير", חיקוי של חטיבות המיליציות הפופולריות (אלחשד אלשעבי – الحشد الشعبي ) בעירק.

البخیتی يؤكد الانسحاب من موانئ الحديدة - Iran Press Arabic

בצילומי וידיאו נראתה קבוצה של אנשי מיליציה חות'ים שעברו הכשרה בסביבת אחד מהנמלים  הרבים הנמצאים במחוז אלחדידה.

ביום חמישי, הממשלה התימנית הלגיטימית קראה לכל מדינות ועמי האזור הערבי לא להסתפק בחוסר תגובה נוכח מה שקורה בתימן כתוצאה מהתוקפנות האיראנית המאיימת על הביטחון האזורי והבינלאומי.

הממשלה אישרה כי בתמיכת הקואליצייה בראשות סעודיה היא מנהלת " קרב היסטורי ומכריע להתמודד עם תוכנית ההתפשטות האיראנית ומדיניות הפצת הכאוס והטרור באזור".

דברים אלו נאמרו על ידי שר ההסברה התימני, מועמר אל-אריאני, שאישר כי המהלכים האיראניים האחרונים חשפו בבירור את כוונותיה האמיתיות במערכה המתנהלת בתימן כבר חמש שנים.