בכיר בחיזבאללה המעורב בפיגוע בקהילה היהודית בארגנטינה -מבוקש

מחבל חיזבאללה המעורב בתכנון והוצאה לפועל של פיגוע בקהילה היהודית בארגנטינה מבוקש תמורת 7 מיליון דולר

משרד החוץ האמריקני פרסם בעמוד הטוויטר שלו את תמונתו של סלמאן ראוף סלמאן – سلمان رؤوف سلمان, בכיר במנגנוני החוץ של חיזבאללה ומי שתכנן את הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בשנת 1994 בבויינוס איירס/ארגנטינה וגרם לרציחתם של 86 אנשים.

בציוץ נכתב, "סלמאן ראוף סלמאן, בכיר במנגנון החוץ של אירגון החיזבאללה הלבנוני מבוקש לדין , יתכן שתזכה בפרס של עד 7 מיליון דולר עבור מידע על מחבל זה, צרו קשר דרך # Skanal או # מברק או # WhatsApp בטלפון 0012022941037 ”.

כך כותב הויקיפדיה על הפיגוע הנ"ל:

הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA היה פיגוע התאבדות שאירע בבואנוס איירסבירת ארגנטינה, ב-18 ביולי 1994, כאשר טרוריסט לבנוני פוצץ מטען נפץ שהוטמן במכונית תופת, רצח 85 איש ופצע 330. הפיגוע היה אחד משני פיגועים שהתבצעו בארגנטינה בשנות ה-90 של המאה ה-20 נגד מטרות ישראליות ויהודיות, ונחשב לאחד הפיגועים הקשים ביותר שבוצעו על אדמת ארגנטינה. ארגון חזבאללה, אף שלא קיבל אחריות לפיגוע, טען כי הוא בוצע בתגובה לחיסולו של עבאס מוסאווי בידי צה"ל בפברואר 1992.

על פי חקירת המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים סוכל פיגוע שלישי, מכיוון שאיראן וחיזבאללה חששו שלוחמי "המוסד" הצליחו לעלות על עקבותיהם.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב