מבזקי חדשות ליום 20-10-2020. מתעדכן

*- דיווח מלפנות בוקר: כלי טייס של הקואליציה תקפו מהאוויר עמדות של מיליציות איראניות בפרברי העיר אלבוכמאל במזרח סוריה ליד הגבול עם עיראק במזרח מחוז דיר א-זור.

*- דיווחים בתקשורת הרוסית מדברים על ניסוי כושל של טורקיה במערכת s-400 . הם טוענים שהטילים לא הצליחו לפגוע במטרות – היעד אליו הוא שוגר. הרוסים כבר מיהרו להוציא הודעות שהניסוי בוצע על דעת הטורקים בלבד ללא הסכמתה של רוסיה ולכן הם נכשלו.בניסוי לא נכחו אנשיי צבא רוסים.

*- דוברת בית החולים הדסה: הבוקר חלה התדרדרות במצבו של צאא'ב עריקאת. מצבו מוגדר כעת קריטי. הוא מורדם ומונשם.

*- חבר בפרלמנט האיראני איש דת קיצוני קורא להוציא להורג את הנשיא חסן רוחאני.

הבכיר צייץ ביום שני Mojtaba Zolnouri. על האיומים שהשמיע איש הדת דיווחו כמה כליי תקשורת באיראן.

זולנורי זועם על הצהרתו של רוחאני, שהתפרשה כהכנה למשא ומתן עם ארה"ב כדי שתוכל להוציא את המדינה מהמשבר הכלכלי הנוכחי שלה.

"במידת הצורך ננהל מלחמה, אך במידת הצורך פנינו לשלום", כך אמר רוחאני .

מבחינת משפיעי הדת הקיצונים באיראן משא ומתן עם ארה"ב הנחשבת לאויב המר של איראן -זו בגידה באומה .

* דרך אגב זה אותו איש דת פסיכי שאמר כי ישראל תושמד תוך חצי שעה על ידיי הטילים של חיזבאללה – במידה והאמריקנים יתקפו את איראן.

*- תנועות החמאס והג'יהאד האיסלמי קוראות לפעיליהם הבכירים להיזהר מכוונות ישראל להתנקש בהם בטווח זמן מיידי.

מהדיווחים העולים במרשתת ברצועה עולה כי אנשי הג'יהאד והחמאס בטוחים כי ישראל הוציאה לפועל תוכנית התנקשות באחד ממנהיגיהם שבעזה או מחוצה לה.

קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי

*- מקורות אמריקניים: בתוך כמה ימים סודאן תחתום על הסכם שלום עם ישראל. המגמה היא להסיר את סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור, ולפטור אותה מחובות של שלושה מיליארד דולרים.

*- עדכון על הנעשה בגבול הרצועה: כוחות הנדסיים ממשיכים לפעול בשטח באזור חבל אשכול בעקבות ההתראה הביטחונית. העבודות ימשכו מספר ימים. צה"ל עדיין אוסר להתקרב לאזור, גם לא לצורך עבודות חקלאיות וזאת מחשש לירי צלפים. נבדקת אפשרות לאפשר עבודות דחופות בשעות החשיכה. ישנם עדיין מחסומים רבים.

קרדיט : מתן צורי

*- # קרבאך – מטוס מסוריה לארמניה דרך איראן, בטיסה יוצאת דופן . סביר להניח שהיא נושאת לוחמים.

*- # כלכלה – מנהל קרן המטבע הבינלאומית קורא לנקוט צעדים בכדי לטפל בנטל החוב העולה, שלא ניתן להמשיך ולחיות איתו, במדינות מסוימות.

ראוי לציין כי עשרים המדינות החליטו להאריך את הקפאת החזר החובות במדינה לתקופה של חצי שנה.

הַשׁעָיָה: פוקויאמה כתב בשנות התשעים את הספר "סוף ההיסטוריה", בו טען שהתמוטטות הקומוניזם תסלול את הדרך לליברליזם, שתהיה האידיאולוגיה האחרונה של האנושות.

אך הליברליזם הוביל לעבדות, כל נשיא רשאי שלא למלא אחר הוראותיהם של חברות ובנקים גדולים, אך חברות ובנקים חופשיים גם למשוך את השקעותיהם וכספם ממדינה זו, או לדרוש את כספם, כך שהעם עומד בפני שתי אפשרויות, או לשאת בתוצאות הכלכליות או להחליף  את הנשיא.

אנשים האמינו שהליברליזם יהפוך את העולם לטוב יותר ועשיר יותר, אך מדינות שקעו בחובות.

*- דו"ח שפורסם על ידי אתר "News Re" הרוסי שופך אור על אישורו של דובר המטכ"ל הכללי של כוחות הצבא האיראניים, אבו אלפאדל שיקרג'י, כי איראן הציבה כמה מערכות הגנה אווירית בסוריה
עכשיו ברור למה לא יצאו לפועל כמה פעמים תקיפות אפשריות, מסיבה אחת, האיראנים פשוט לא מפעילים את המכ"ם, ולכן אין ערך למערכות אלה בסוריה, כמו בלבנון, גם שם לא פותחים מכ"ם, אז מה התועלת במערכות אלה.

*- הנשק החדש של מאבטחי נתניהו – רובה נגד רחפנים

מאבטחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשק חדש נגד רחפנים (צילום: אריה סעדה)

(צילום: אריה סעדה)