ישראל חשפה כי בפעולה התקפית הושמדו 2 עמדות סוריות באזור המפורז בגולן

"דובר צה"ל הודיע ​​על מבצע שבצעו חייליו בשטחי סוריה בספטמבר האחרון ובו תקפו עמדות של  משטר אסד" – כך מדווח אתר החדשות "אלסוריה".

היום, יום רביעי, פרסם דובר צה"ל, אביחי אדרעי, סרטון וידיאו של המבצע, המצביע על כך שלוחמי צה"ל הסתערו על שני אתרים השייכים לכוחות אסד בתוך השטחים הסוריים, צפונית לרמת הגולן באזור המפורז.

הדובר הוסיף כי שני האתרים, ששימשו את המשטר לצורך סיור וביטחון שגרתי, הושמדו, דבר המצביע על כך שהמבצע בא בעקבות הפרת המשטר את הסכם הפסקת האש , האוסר עליו להתמקם באזור ההפרדה המוסכם, כך על פי אדרעי.
לא ישראל ולא משטר אסד הודיעו על המבצע, שיצא לפועל  ב -21 בספטמבר 2020.

חטיבת הנחל - פלס״ר נחל - גדס״ר נחל - Xpert כושר קרבי

בחודשים האחרונים הינו עדים להפצצות ישראליות חוזרות ונשנות על אתרי כוחות אסד ומיליציות איראניות שהוצבו בסוריה, האחרונה שבהן הייתה ב -2 בספטמבר, כאשר המשטר דיבר על הפצצות ישראליות שבוצעו על שדה התעופה "טי-4" באזור הכפרי המזרחי של מחוז חומס.

הפצצת מטרות בשדה התעופה טי-4  הגיעה 48 שעות לאחר שכוחות אסד הודיעו כי הם סיכלו הפצצה ישראלית דומה, שכוונה לאזור הגולן , בו נהרגו 2 חיילים ונפצעו שבעה חיילי כוחות אסד.

ישראל נוקטת בדרך כלל במדיניות של שתיקה נוכח התקיפות האוויריות שלה נגד אתרים צבאיים השייכים לכוחות אסד ולאיראן בשטחי סוריה, אך גורמים רשמיים לעיתים רומזים או נוטלים אחריות לפעולות אלה.

היום הודיע צה"ל על המבצע באזור המפורז, שלושה שבועות אחריו, מבלי לציין את המטרה.

ראוי לציין כי הודעת ישראל על פעולתה הגיעה לאחר הצהרה של ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, שאמר ביום חמישי האחרון בראיון לתקשורת הרוסית, כי משטרו עשוי לבסס יחסים תקינים עם ישראל, אך רק לאחר שיוחזרו אדמות סוריה הכבושות.

אסד הוסיף לסוכנות "RIA Novosti" הרוסית כי "נוכל לקיים יחסים נורמליים עם ישראל רק לאחר החזרת אדמתנו  אלינו. הכל פשוט מאוד. זה יתאפשר כאשר ישראל תהיה מוכנה לכך, אך היא לא מוכנה כרגע."

אסד הכחיש כל משא ומתן חשאי עם ישראל לנורמליזציה של היחסים, כפי שקרה עם האמירויות ובחריין, ואמר: "אין שום משא ומתן כלל."

 

עמותת סיירת נח"ל Sayeret Nahal... - עמותת סיירת נח"ל Sayeret Nahal Association | Facebook