מבזקי חדשות ליום 22-9-2020. מתעדכן

*-  ח'אמנהאי אמר היום לרגל יום השנה למלחמת איראן עיראק כי המטרה של אלו שמציתים מלחמות ובייחוד את המלחמה נגדם היא לפגוע במהפכה האסלאמית וציין כי משה"מ החזיק בנשק קל בלבד כשפרצה המלחמה נגדם וכי האויב ידע זאת. הוא הוסיף כי האויבים כפו עליהם את המלחמה כדי להפיל את המשטר האסלאמי אך נכשלו בכך. כמו כן, ח'אמנהאי אמר כי איראן גברה על הניסיונות של המערב להפיל את המשטר ולהשתלט על אדמתה והכשילה את כל מזימותיו נגדה. יתרה מכך, הוא הדגיש כי המשטר האסלאמי חזק יותר מכפי שהיה לפני כן.

"סיום מלחמת איראן עיראק ושתיית כוס התרעלה היתה נכונה לשעתה" (בלבד). כלומר אין פשרות בדרך?

*-  בכיר אמריקני חשף לסוה"י Reuters כי עד סוף שנת 2020, יכול להיות ברשותה של איראן מספיק חומר בקיע על מנת להשיג נשק גרעיני. לדבריו, טענה זו מבוססת על המידע שזמין לארה"ב, לרבות מידע מטעם סבא"א. זאת ועוד, הבכיר טען כי איראן המשיכה את שיתוף הפעולה עם צפ"ק בכל הנוגע לפרויקט הטילים ארוכי-הטווח, לרבות העברה של חלקים קריטיים.

*- סוכנות טאס: משרד החוץ של רוסיה מסר כי שה"ח של איראן, מחמד-ג'ואד ט'ריף, עתיד לבקר ברוסיה בתאריך 24/09/20 ולהיפגש עם שה"ח של רוסיה, סרגיי לברוב. צוין כי בפגישתם צפויים השניים לדון ביחסים הבילטראליים, בהסכם הגרעין ובסוגיות אזוריות נוספות.

קרדיט:ערוץ הטלגרם איראן תור

*- כולם חרדים מאינפלציה שאוטוטו תגיע על רקע הצפת השווקים בארה"ב ובכל שאר העולם בכסף על ידי הבנקים המרהזיים. את החשש הזה אפשר לראות גם בעליית מחיר הזהב. בינתיים, כשמסתכלים על פרמטר האינפלציה שהבנק המרכזי האמריקאי משתמש בו, האינפלציה כבר כבויה 25 שנה.

*- אנחנו נוטים לחשוב על סין כיצרנית על, ומלחמת הסחר מול ארה"ב רק מחדדת את התחושב הזו.

עם זאת, בשקט בשקט הכלכלה הסינית הופכת להיות כמו כל הכלכלות המערביות האחרות בהן סקטור השירותים הוא הדומיננטי – ולא הייצור.

ב-2019 תרם סקטור השירותים 53.9% לתוצר המקומי בעוד שסקטור הייצור תרם רק 39% לתוצר .

קרדיט: ערוץ הראל פיננסים

*- דיווחים מלבנון על טיסות בגבהים משתנים של מטוסי קרב ישראליים מעל דרום המדינה בואכה ביירות וממזרחה עד הבקעא המרכזית.

במידעים מהמרשתת עולה כי מטוסי חיל האוויר ביצעו בע"קים דרומית לביירות וכי באיזורים שונים סמוך לבירה הלבנונית נרשמו טיסות בגובה נמוך.

*- מיליטנטים ג'יהאדיסטים במחוז אידליב שבסוריה מתכננים לבצע תקיפות בנשק כימי בשני כפרים וזאת על מנת להפליל את המשטר הסורי, אמר אלכסנדר גרינקביץ', סגן ראש מרכז ההגנה הרוסי בסוריה, בתדרוך ביום ראשון.

הכוחות הצבאיים הרוסיים קיבלו הודעה כי חמושים מקבוצת תחריר א-שאם (שבעבר נקראה חזית נוסרה), מתכננים את ההתקפות הפרובוקטיביות.
"בימים הקרובים מחבלים מתכננים לבצע פיגועים בכפרים אריחה ובסאמס במטרה להאשים את כוחות צבא אסד בשימוש בנשק כימי נגד אזרחים.
על פי המידע, פעילי ארגון זכויות האדם והקסדות הלבנות מעורבים ישירות בהכנת האתרים לתקיפות, כולל בימוי ועריכת וידיאו" הוסיף גרינקביץ'.

מפקד הצבא הרוסי קרא למפקדי קבוצות הג'יהאד בסוריה לחדול ממעשים אלו ולהגיע להבנות עם המשטר במיידי.

*- לבנון רושמת שיאים חדשים בנגיף הקורונה: 1006 נדבקים, 11 מתים. וזה קורה ב-24 שעות האחרונות.

קרדיט : יוסי אליעזר- ערוץ 301 העולם הערבי

*- עשרות מחבלים מארגון החות'ים נהרגו ונפצעו מהתקפת הקואליציה הסעודית בתימן.
בין ההרוגים מנהיגים בולטים באירגון. הבכירים שנפגעו היו בדרכם מאל-ביאדה לתגבר את המיליציות מדרום למאריב ושם כאמור הופצצו ומצאו את מותם. על פי המקורות, בין ההרוגים היו מנהיגים אידיאולוגיים של החות'ים ובראשם עמדו אל"מ עלי סאלם אלמוטאי, אל"מ הילאל מוחמד אל-אקווה, רס"ן עבדאללה סודאן ורס"ן עלי מורשיד ווזה. בהתקפה המתוזמנת היטב השתתפו בין היתר חיילי צבא תימן.  קרדיט:איתן – חוד החנית

*- # נורמליזציה – פגישה היום באבו דאבי בין מנהל ענייני המפרץ, אל"מ ארה"ב "מיגל קוראה" ותאהנון בן זייד, ומנהיגי סודן בראשות חמדוק, ושר המשפטים שלו (שהוא אזרח אמריקאי) כדי לדון בנורמליזציה

חמדוק רוצה 3 מיליארד דולר, סיוע כלכלי מארצות הברית ומאיחוד האמירויות למשך שלוש שנים, והסרת סודן מרשימת הטרור (נראה כי פומפאו הבטיח זאת בחודש הבא באמצעות הצבעה בקונגרס). חמדוק גם הסביר כי הסיוע נחוץ להרגעת הרחוב הסודני, הסובל משיטפונות

הבקשה האמריקאית מסודן: תשלום פיצויים בסך 300 מיליון דולר למשפחות אזרחים אמריקאים שנהרגו בפיגועי טרור נגד שגרירויות ארה"ב בשנת 1998, ובמתקפה על המשחתת האמריקאית – קול בשנת 2000.

*- # קטאר הכחישה את ההאשמות בדבר נורמליזציה של היחסים עם ישראל, על פי הודעת משרד החוץ. ההצהרה הגיעה לאחר הצהרות של גורם אמריקני כי קטאר מסכימה לנרמל את היחסים עם הישות.

ההצהרה הקטארית- "קטאר מאשרת מחדש את עמדתה הנחרצת בנושא הפלסטיני, הדוגלת ביום הכיבוש הישראלי והקמת מדינת פלסטין עם בירתה בירושלים במסגרת החוק הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון הרלוונטיות, תוך מתן זכות השיבה לכל הפליטים הפלסטינים."

*- ארה"ב מסרה 7 סוללות פטריוט לצבא רומניה בטקס חגיגי.

*- # מצרים_סיסי – בספרו "המתריע", הגנרל עמוס גלעד (האחראי על התיאום עם סיסי) סבר שההפיכה של סיסי היא נס עבור ישראל מכיוון שהיא מנעה את התגשמותו של סיוט הטרור שממנו פחדה ישראל בעקבות המהפכה ב -25 בינואר, והיא שהמהפכה סוללת את הדרך להולדת ברית מצרית-טורקית שתשנה את פני הסביבה האזורית באופן קיצוני.

*- מפקד ההגנה האווירית הישראלית: איראן מסוגלת לתקוף אותנו, אך למדנו את הלקחים מהתקפתה על ערב הסעודית.

*- צייצנים וחשבונות טוויטר הפיצו בשעות האחרונות חדשות – שלא ניתן לאשר את האמיתות שלהן – על בריחתו של נסיך הכתר הסעודי לשעבר, הנסיך מוחמד בן נייף, ממעצר בית ליעד לא ידוע.

*- בארה'ב נשבר שיא- מיליון בדיקות קורונה ליום.