זעם בחיזבאללה על הניסיונות לדחוק אותו ממוקדי הכוח בלבנון

מאז הפיצוץ הגדול בנמל ביירות בתחילת חודש אוגוסט השנה שזרע הרס רב ברחבי הבירה הלבנונית וכן גרם ליותר מ-200 הרוגים ואלפי פצועים ,נכנס נשיא צרפת – מקרון בכל כוח השפעתו למערכות השלטון והפוליטיקה הפנימית במדינה בניסיון לדחוק החוצה את כל הגורמים המושחתים ולנסות להקים ממשלת מומחים שתנסה לחלץ את לבנון מהמשבר הכלכלי הכבד אליו היא שקעה.

מקרון,שהגיע מיד אחרי הפיצוץ הגדול לביקור בזק בבירות התניע אז מהלכים פוליטיים פנימיים , המגובים בכוחות צבא צרפתיים שנועדו גם להקרין סמכות וכוח בעיני אלו שחשבו לא להתחשב בדעתה של צרפת .

לנמל ביירות הגיעה נושאת מסוקים צרפתית ועליה כ-700 לוחמי לגיון הזרים שנועדו להוות כוח מתריס וחסר מורא בפני גייסות החיזבאללה הפועלים למימוש מטרות הארגון ואיראן.

Macron has the power to change the EU's Hezbollah policy - Atlantic Council

בביקור השני,שנערך לאחרונה ,כבר עסק מקרון בהקמת הממשלה החדשה תוך מינוי מועמד שמחוץ למרכזי הכובד הנוכחיים במדינה, תוך התעלמות כמעט מופגנת מאנשי החיזבאללה.

אמנם נפוצו ידיעות שמקרון הקים ערוץ הידברות ישיר וחשאי עם צמרת החיזבאללה כדי לתאם איתם מהלכים , אך בימים האחרונים מתרבים הדיווחים על זעם רב בצמרת החיזבאללה על התעלמות מהם ומכוחם הנוכחי במדינה.

לפי מקורות לבנוניים, הארגון בוחן את דרכי תגובתו למצב הפוליטי שנוצר במה שהוא רואה ניסיון לדחוק אותו ממוקדי הכוח בממשלה. היום הייתה אמורה לקום ממשלה חדשה עם תום תקופת השבועיים עליה הצהיר נשיא צרפת מקרון בביקור האחרון שלו בביירות ב-1 בספטמבר אבל זה כבר לא יקרה עקב מבוי סתום. הנשיא הצרפתי התנה סיוע כלכלי ללבנון המרוסקת בהקמת ממשלת מומחים אבל המחנה השיעי בראשות חיזבאללה ותנועת אמל מסרבות לקבל את התכתיבים מפריז והודיעו כי השיעים לא יהיו חלק מהממשלה. מחנה השיעים זועם וקורא לממשלה המוצעת – "ממשלת מקרון" שתורכב מנאמני צרפת במטרה לדחוק את השיעים מעמדות הכוח שהשיגו בעמל כפיים.

עכשיו מנסים למצוא פתרון יצירתי שספק אם קיים.

In Beirut, Macron pledges aid as crowd calls for end to the 'regime' - World News - Haaretz.com

בינתיים נודע כי ארה"ב  הוסיפה ללבנון תנאי חדש להתרת קבלת סיוע כספי, והוא חתימה על הסכם שתוחם את הגבולות עם ישראל.

נביה ברי יהיה ככל הנראה אחראי על תיק המשא ומתן, והוא שיעי ומנהיג בתנועת עמל השיעית.

סביר להניח שאמריקה דרשה תנאים להצלת לבנון מהמשבר הפיננסי שלה, שהם:

1. יציאת החיזבאללה מסוריה
2. נאמני איראן אינם נכנסים לממשלת לבנון.
3. תיחום גבולות עם ישראל(דרישה חדשה).