דיפלומטים אירופים מונעים מעצר כלת פרס נובל לספרות בבלארוס

דיפלומטים אירופים התייצבו היום בביתה של כלת פרס נובל לספרות, סבטלנה אלכסייביץ', כדי להגן עליה מפני ניסיון של כוחות הביטחון של בלארוס לעצור אותה.

אלכסייביץ', האחרונה מבין חברי מועצת התיאום של האופוזיציה שעדיין חופשיה במדינה, דיווחה הבוקר כי היא קיבלה שיחות איום בטלפון וכי אלמונים ניסו להיכנס לביתה במינסק. בעקבות זאת, הגיעו למקום דיפלומטים ממספר מדינות אירופים כדי להביע הזדהות עם הסופרת ולמנוע את מעצרה.

"הטרדות, מעצרים וגלות כפויה של האופוזיציה בבלארוס הם הפרה רצינית של הפגנות שלוות מצד המשטר בבלארוס", מסרה שרת החוץ השבדית, אן לינדה, שהעלתה לטוויטר את הצילום של הדיפלומטים עם אלכסייביץ'.

בשיחה עם עיתונאים, הבהירה אלכסייביץ' שאין לה כוונה לעזוב את ארצה וקראה לנשיא אלכסנדר לוקשנקו לשחרר את כל מי שנעצרו בשבועות האחרונים. "הם גנבו את המדינה שלנו וכעת מנסים לחטוף את הטובים שבנו", אמרה. "אבל מאות אחרים יגיעו כדי להחליף את מי שנלקחו משורותינו".

היא התריסה כי לוקשנקו "מנהל קמפיין של טרור נגד בני עמו", והפצירה באנשי התרבות ברוסיה להתייצב מאחורי המפגינים בבלארוס. "למה אתם שותקים כאשר אתם רואים אותנו – אומה קטנה וגאה – כאשר אנחנו נרמסים תחת רגל? בסופו של דבר, אנחנו האחים והאחיות שלכם".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם