מגפת הקורונה: כמו תמיד, מאשימים את היהודים

מגפת הקורונה: כמו תמיד, מאשימים את היהודים – מאת ד״ר לב טופור

מגפת הקורונה (COVID-19) פרצה בנובמבר 2019 בעיר ווהאן שבסין והחלה להתפשט בקצב מסחרר, בעיקר בעזרת הגלובליזציה והתגובה המאוחרת של מדינות רבות בעולם ובכלל זה התגובה וההודעה המאוחרת של סין. כיום, הרוב המוחלט של מדינות העולם מתמודדות עם המשבר.

How worried should NZ be about the new coronavirus?

המגפה, כך משערים המומחים מארגון הבריאות העולמי (WHO) ומהמרכזים האמריקאים לבקרת מגפות (CDC) פרצה בשוק חי עקב תנאי תברואה גרועים אשר אפשרו לווירוס לעבור מחיות לבני אדם.
לצד העובדות, ישנם אלו אשר מנצלים את המצב לטובתם ומוצאים שעיר לעזאזל אותו הם מאשימים בבעיות הכלכליות והחברתיות שלהם. כפי שכבר קרה לאורך ההיסטוריה עם המגפה השחורה בימי הביניים או ווירוסים מודרניים יותר כמו איידס, MERS, SARS, אבולה, היהודים נמצאו שוב כשעיר האולטימטיבי.
מדינות סוררות ועוינות לישראל כמו איראן וטורקיה מאשימות את ישראל (״הציונות״) ואת יהדות העולם בתכנון והפצת המגפה בטענות שונות. למשל, הם טוענים שארצות הברית וישראל תכננו זאת כדי לשלוט בשוק הכלכלי ולהחליש עוד יותר את המזרח התיכון. גם אנשי ג׳יהאד אסלאמי האשימו עד מהרה את היהודים בניסיון לדכא את הדת המוסלמית.
אנשי ימין קיצוני ועליונות לבנה, בעיקר בארצות הברית, הצטרפו גם הם לחגיגת הקונספירציות ומיהרו להפיץ בחוגי הימין תעמולה אנטישמית, גם הם, כמו מדינות סוררות ואסלאם קיצוני, האשימו את היהודים בהפצת המגפה לטובת ״איפוס״ כלכלי ושלטוני של העולם. למשל, פול נלן, פוליטיקאי אשר התמודד בבחירות של המפלגה הרפובליקנית למחוז ויסקונסין, טען בפומבי שהיהודים הפיצו את המחלה כדי להראות להם [הסינים] שהיהודים שולטים בכל העולם.
לסיכום, מגפת הקורונה אמנם תיעלם, עם הזמן והתחסנות טבעית או בעזרת תרופה בעתיד, אך מגפת השנאה האנטישמית איננה צפויה להיעלם בזמן הקרוב. כמו בכל משבר או מלחמה, היהודים מואשמים ראשונים כפי שקרה לאורך אלפי שנים. עד כה, אף וירוס או מגפה לא הראו יכולות הישרדות גבוהות כמו אלו של האנטישמיות.

המאמר המלא פורסם בכתב העת Fathom Journal

דוח האנטישמיות: עלייה במספר התקריות, 13 נרצחו בשנה החולפת | חדשות 13

כתיבת תגובה