מיהו "האיראני" מייסד חיזבאללה עיראק ?

אבו מחדי אל-מוהנדס, מייסד גדודי חיזבאללה העיראקיים – , בעל היסטוריה ארוכה של טרור, והקמה והדרכה של מיליציות איראניות קיצוניות, מה שנתן לו להיות ראוי להיות יועץ לקאסם סולימאני, מפקד כוחות החוץ במשמרות המהפכה האיראניים.

"המהנדס" הוא רק אחד מ -19 שמות שונים שנכללו על ידי וושינגטון ברשימת הסנקציות בשנת 2009, כאשר הבולטים שבהם הם: ג'מאל ג'עפר מוחמד עלי, אבו מהדי אל-בסרי, ג'מאל ג'עפר אל-איבראהימי וג'מאל אל-תמימי. כיום הוא סגן מפקד מליצית אלחשד אלשעבי שהיא ארגון גג לכל המיליציות השיעיות הפועלים בהשראה איראנית על אדמת עיראק..

הוא מילא תפקיד חשוב, ביישום סדר היום של איראן באזור, ומעורבותה בעיראק ובמדינות האזור, הוא היה בין הדמויות העיראקיות הפעילות ביותר, שהחלו לעבוד עם טהרן מאז 2003, ולפני כן, הוא נודע כתומך נלהב של המהפכה האיסלמית של איראן ,כך על פי ניתוח שפירסם מכון וושינגטון. בשנת 2015.

أبو مهدي المهندس

תחילת שיתוף הפעולה שלו עם איראן, היה כשהקים את "מפלגת הדאווה" – "حزب الدعوة" העיראקית, שכרתה ברית עם "חיזבאללה" בפיגועים שהיו נגד השגרירות של ארה"ב בכוויית, בשנת 1983 ,ובניסיון ההתנקשות באמיר כוויית בשנת 1985.

לאחר הפלת משטרו של סדאם חוסין בעיראק, השיג "המהנדס" אזרחות איראנית, ונכנס לתפקיד של יועץ למפקד כוח קודס – סולימאני.

בעקבות תפקידו החשוב בגיוס והקמה של מיליציות קיצוניות איראניות , הטילה עליו איראן להקים את גדודי חיזבאללה בעיראק בשנת 2007, שהיא נחשבת כיום ככוח המובחר מבין כוחות הפרוקסי של איראן, והיה לה תפקיד חשוב בלחימה בסוריה בשנת 2013 נגד המורדים הסורים.

ביולי 2017, אבו מהדי אל-מוהנדס, הופיע בכמה אמצעי תקשורת איראניים, כשהוא מדבר בפרסית והצהיר על נאמנותו לסולימאני, כך דיווח שפורסם ע"י סוכנות הידיעות הצרפתית – Agence France-Presse.

המהנדס מעורב, באמצעות אנשי חטיבות חיזבאללה העיראקית, בהריגתם של מפגינים עיראקים בגל ההפגנות האחרון , לפני כשבועיים פרסם ארגון Human Rights Watch דו"ח בו נאמר כי קיימים כוחות צבא "לא מוגדרים" המשתפים פעולה עם כוחות הביטחון העיראקיים, המקומיים והלאומיים, שטבחו במפגינים העיראקים בהפגנות הקשות בבגדד ב- 6 בדצמבר.

המהנדס היה גם יד ימינו של ראש ממשלת עיראק בפועל, אדל עבדול-מהדי עד לאחרונה.

المهندس مع رئيس الوزراء العراقي بالوكالة عادل عبدالمهدي

בגלל פיצוצים מסתוריים לאחרונה ,שהיו במחנות הצבא של המליציות, החל לאיים על ארה"ב וכך אמר בכרוז שפורסם : "אנו מודיעים שהאחראים הראשונים והאחרונים, למה שקרה הם הכוחות האמריקאים, ואנחנו נהיה אחראים למתרחש מהיום הזה" .והוסיף את חתימתו על הכרוז נאום סגן יו"ר רשות המיליציה העממית, אבו מחדי אל-מוהנדיס,

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

 

כתיבת תגובה