החיזבאללה במאמצים להקים מערך איסוף מודיעין אלקטרוני נרחב בגולן הסורי

באחת התקיפות האחרונות של ישראל בגולן הסורי הושמד מוצב מודיעין קדמי של החיזבאללה שהוקם בעזרת אירן ליד גבול הגולן הישראלי. ישראל אותתה בכך כי לא תסכים לפעילות אירנית מסוג זה על גדרות הגבול שלה עם סוריה.

אלא שהאירנים,נוהגים ,ככל הנראה,להכיל את התגובות הישראליות ולא להגיב להם ,לפחות לעת עתה , ולהמשיך במאמצים הגדולים והמושקעים שלהם להקים מערך צבאי כבד מול גבול ישראל.

בשלב הראשון מבקשת איראן ,באמצעות כוחות הפרוקסי שלה,להקים מערך איסוף מודיעין אלקטרוני אינטנסיבי לכל אורך הגבול הסורי עם ישראלי. רק בשלב הבא היא תרכז מאמץ בהבאת כוחות לחימה למרחקי איום מהגבול הישראלי. כבר פורסם בעיתונות הערבית כי בכוונתו של הגנרל סולימני,האחראי על כל המערך האירני בסוריה,לגייס עד 200 אלף לוחמים שיעים מרחבי מדינות באסיה ולהציבם בסוריה ובעירק על מנת לשרת את האסטרטגיה האירנית המבקשת להשמיד את הנוכחות הישראלית באזור.

מי שכרגע לוקח את ההובלה בהקמת מערך המודיעין האירני מול ישראל הם החיזבאללה שכבר הקימו מערך דומה בדרום לבנון מול גבולה הצפוני של ישראל.

הפעילות של החיזבאללה נעשית בחשאי ,ככל הניתן, כדי שלא למשוך את תשומת לבה של ישראל ולמנוע תקיפה ישראלית שתוריד לטמיון את כל המאמץ המודיעיני האירני.

אך הרבה מאוד מידע מגיע מאמצעי התקשורת השונים בסוריה, ולאו דווקא מאלו המקורבים למשטר אסד, המביאים עדויות של מקומיים המביאים מידע איכותי רב.

בדיוק כמו המידע הבא המגיע מסוריה….

מפקד בכיר משורות החיזבאללה הלבנוני – אלחאג' סאג'ד הגיע לעיר אלחארה ,הנמצאת צפונית לעיר דרעא שבדרום סוריה,כ-12 ק"מ מזרחית לגבול הגולן , ונפגש עם קציני מודיעין של הצבא הסורי לישיבה שנמשכה יותר מ-3 שעות. תכלית הפגישה היתה לתאם את תנועות אנשי החיזבאללה באזור הגולן הסורי עם קציני הצבא הסורי שבאזור כך שיוכלו להתבצע ללא הפרעות מיותרות. כמו כן הודיע הבכיר מהחיזבאללה כי ארגונו מבקש להקים שרשרת של מוצבי קבע למטרות תצפית ומודיעין בקרבת תל אלחארה , הנחשב לנקודה האסטרטגית החשובה ביותר מכל מחוז קונייטרה ,מקום שבעבר נתפס על ידי יחידת 8200 הרוסית ושמשה לאיסוף מודיעין אלקטרוני בהיקף נרחב על הנעשה בישראל.

Image result for ‫تل الحارة‬‎

בעבר,כבר הערכנו, כי בכוונת החיזבאללה,בהנחייה אירנית, להשתלט על כל אזור תל אלחארה כדי לייצב מערך איסוף מודיעין אלקטרוני על ישראל ולהקדים כל ניסיון רוסי לשוב לאתר.

Image result for ‫تل الحارة‬‎

היום מתברר כי ההערכות היו אכן נכונות.

ראיון עם מפקד סורי בכיר שכוחותיו כבשו בחזרה את התל מידי כוחות צבא סוריה החופשי ביולי 2018:

בזמנו,ביולי 2018 כאשר הצבא הסורי כבש מחדש את התל הגיע צוות צילום של רשת הטלויזיה של החיזבאללה-אלמיאדין למקום וצילם לכתבה מיוחדת על אודות התל וחשיבותו . כבר אז לטשו בחיזבאללה את העיניים ,יחד עם האירנים,לעבר התל מפאת חשיבותו האזורית והאסטרטגית לכל מי שרוצה לשלוט על הגולן הסורי.

הכתבה:

בכיר החיזבאללה גם הודיע לקצינים הסורים כי בכוונתם לממש את ההסכם עם משטר אסד שבמסגרתו מותר להם לגייס לשורותיהם צעירים מבני האזור כתחליף לשרות חובה בצבא הסורי.

 

 

מפת גזרת הגולן הסורי:

 

כתיבת תגובה