בכיר אמריקאי לשעבר: וושינגטון לא יכולה להפסיק את הסיוע לישראל אפילו אם תרצה אלא רק במקרה אחד

מיק מילורי, לשעבר עוזר שר ההגנה של ארה”ב, אמר שלשום כי יעדי ארה”ב בנוגע למלחמה בין ישראל לחמאס לא השתנו, והוסיף כי יש “מקרה אחד” בו וושינגטון עשויה להפסיק את הסיוע שלה לישראל.

מוקדם יותר ביום שלישי, בכיר במחלקת המדינה האמריקאית אמר לכתבים כי “מזכיר המדינה אנתוני בלינקן הודיע ​​לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שישראל צריכה לעשות יותר מאמצים כדי להבטיח שסיוע הומניטרי יגיע לאזרחים בעזה”.

בשבוע שעבר הודיעה ארצות הברית לישראל על הצורך לנקוט בצעדים במהלך החודש הקרוב לשיפור המצב ההומניטרי בעזה, אחרת היא תעמוד בפני הגבלות אפשריות של הסיוע הצבאי של ארה”ב.

 

מילורי ציין בראיון לטלוויזיה “אל-חורה” האמריקאית כי “הפסקת הסיוע הביטחוני לישראל אינה זקוקה לתמיכת מאף אחד מהצדדים, אלא היא ניתנת על פי החוק האמריקאי, אם יוכח שישראל הפרה את החוק הבינלאומי על ידי מניעת סיוע הומניטרי, מזון ותרופות מהאוכלוסייה האזרחית, אז אנחנו נוכל לא לספק לה סיוע ביטחוני.

הוא הוסיף: “זה חלק מהחוק האמריקאי, ואני מאמין שהממשל האמריקאי חייב לאמץ את זה, לבדוק את הנושא ולהפעיל לחץ על ישראל”.

לדברי הבכיר האמריקאי לשעבר, “וושינגטון מאמינה שיש לה השפעה מסוימת על ישראל כתוצאה מהסיוע הביטחוני שהיא מעניקה לה”, ולמרות זאת, “נתניהו לא הקשיב הרבה לממשל האמריקני”, אמר.

الفرار من جباليا في غزة... مشاهد "موت وإذلال وعذاب" | النهار

קרדיט: א-נהאר

מילורי סבור כי “יעדי ארצות הברית לא השתנו במהלך החודשים האחרונים, ואולי אף לאורך כל תקופת המלחמה בעזה. ההבדל היחיד הוא שהממשל האמריקני מוכן להשתמש בסיוע ביטחוני כדי להבטיח עלייה בסיוע הומניטרי לעזה”.

הוא הדגיש כי “וושינגטון מוכנה ללחוץ להגדלת הסיוע ההומניטרי ל-325 משאיות ביום, גם אם זה על חשבון הסיוע הביטחוני שישראל זקוקה לו, בכל הסכסוכים שלה עם חמאס, חיזבאללה ובסופו של דבר עם איראן”.

הוא המשיך: “מנקודת מבט אמריקאית, עלינו להבטיח שלישראל יש את כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה, וושינגטון מנסה למצוא איזון בין מניעת מספיק סיוע כדי למשוך את תשומת הלב של ישראל לבין הגדלת הסיוע לעזה.”.

המסר האחרון של וושינגטון לממשלת ישראל המליץ על צעדים ספציפיים שעל ישראל לנקוט תוך 30 יום, כולל מתן אפשרות למינימום של 350 משאיות להיכנס לרצועת עזה מדי יום, קביעת הפסקות בלחימה כדי לאפשר מתן סיוע וביטול צווי פינוי לאזרחים פלסטינים כשאין לזה צורך.

המסר של מזכירי המדינה וההגנה ציטט את סעיף 620-I של חוק הסיוע החוץ, האוסר לשלוח סיוע צבאי למדינות החוסמות את מסירת הסיוע ההומניטרי של ארה”ב.

עזה עומדת בפני “ההגבלות הגרועות ביותר” על כניסת הסיוע מאז תחילת המלחמה, על פי האו”ם, מה שגורם להשלכות ההרסניות  על ילדי הרצועה.

جيش الاحتلال ينفذ عمليات اعتقال بحق الفلسطينيين النازحين في غزة | القاهرة  الاخبارية

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: אלקאהירה אלאיחבריה