סוכנות “טאס” בדיווח עלום: “קצין בחיל הים הרוסי מת בסוריה בעת ביצוע משימות מיוחדות”

קצין בדרגת סרן בצי הרוסי מת בעת שעבד בסוריה, כך דיווחו בתקשורת הרוסית.

הסוכנות הרוסית הרשמית ” TASS ” דיווחה, ביום שני, 21 באוקטובר, כי “קפטן ניקולאי מיכאילנקו מת בעת ביצוע משימות מיוחדות בסוריה”, מבלי להסביר את סיבות המוות.

סרן ניקולאי מגיע ממשפחה צבאית, שירת כקצין בחיל הים ועלה בדרגות הצבאיות, ועבד כמורה בבית הספר נחימוב.

לפי TASS, מושל העיר סבסטופול, מיכאיל רזבוז’אייב, שם נקבר ניקולאי, אמר: “הקפטן ניצל כל הזדמנות לבקר במקומות שבהם הוא משתמש כמעט בטכניקות טקטיות חדשות, ובודק דוגמאות של נשק וציוד”.

 

סוריה הפכה זירה לניסויים של סוגים שונים של נשק רוסי מאז תחילת מעורבותה בסוריה בספטמבר 2015, והיא בדקה 320 סוגים שונים של נשק, לפי הצהרה של שר ההגנה הרוסי לשעבר סרגיי שויגו ביולי 2021.

כלי הנשק הבולטים שרוסיה ניסתה בסוריה הם מטוסי הקרב סוחוי 35 ו-57, מפציץ Tu-160, פצצות חכמות, מל”טים, מערכות הגנה אווירית Pantsir-S, כלי רכב משוריינים של Terminator-2 והרובוט הקרבי Uran-9 – הארמדיל.”

מנגד, במהלך התערבותה בסוריה, איבדה רוסיה קצינים ואנשי כוחותיה הרשמיים, בנוסף לשכירי החרב הרוסים “ווגנר”, עליהם הסתמכה מוסקבה בפעולות קרקעיות.

כוחות רוסים מוצבים במספר בסיסים בסוריה, ובראשם בסיס האוויר “חמיימים” באזור הכפרי לטקיה, ובסיס ימי בנמל טרטוס בצפון מערב סוריה.

הקצין הרוסי הבכיר האחרון שנהרג בסוריה היה היועץ הצבאי האלוף ויאצ’סלב גלדקיך , שנהרג באוגוסט 2020, בפיצוץ באזור הכפרי של דיר א-זור.

במרץ 2018 נהרג האלוף ולדימיר ארמייב יחד עם 26 חיילים רוסים, בהתרסקות מטוס ה-An-26 בבסיס האוויר הרוסי “חמיימים”.

 

לוטננט גנרל ולרי אספוב, אחד מבכירי ה”יועצים הצבאיים” הרוסים בסוריה, נהרג ליד דיר א-זור בשנת 2017, כתוצאה מירי מרגמה של חברי ארגון “המדינה האסלאמית”.

רוסיה מצידה הקימה אנדרטאות לקצינים בשורותיה שנהרגו בסוריה, בין אם בבסיס “חמיימים” ואם באזורים שונים שבשליטת המשטר.

העניין אינו מוגבל רק ליצירת אנדרטאות, שכן עיתונאים רוסים הציבו בעבר “לוח זיכרון” על סלע באזור הכפרי של אידליב, שלידו נהרג הטייס הרוסי רומן פיליפוב, שמטוסו הופל ב-2018 על ידי המורדים בצפון סוריה .

הטייס הרוסי נהרג לאחר שמטוסו הופל באזור הכפרי של אידליב, ב-3 בפברואר 2018, מירי טיל כתף, בעיירה מעסראן.

קפטן ניקולאי מיכאילנקו:

סרן ניקולאי מיכאילנקו, שמת בסוריה במהלך מבצע מיוחד (ערוץ רזבוזאייב/טלגרם)

קרדיט: ענב בלדי   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות