באיזה חימוש השתמשה ארצות הברית כדי להפציץ מחסני נשק של החות’ים בתימן?

חיל האוויר האמריקני הפציץ לאחרונה  מחסני נשק של החות’ים בתימן מבסיס אווירי בצפון אוסטרליה.

ארצות הברית הייתה זקוקה לבסיס ביניים כדי לתמוך בטיסות של מפציצי חמקן B-2 Spirit שהוקצו למשימה זו, למרות הזמינות של מטוסי תדלוק אווירי. טיסה ישירה מבסיס חיל האוויר ווייטמן במיזורי – ביתם של המפציצים הללו – לתימן היא אופציה מסורבלת ודורשת טיסה למרחקים ארוכים.

על פי מידע שהגיע לידי אתר החדשות ” Political Keys”  אוסטרליה, הנחשבת – כבעלת ברית אסטרטגית של ארצות הברית , מספקת מתקנים לכוחות האמריקאים, ורשת ABC האוסטרלית דיווחה כי משרד ההגנה האוסטרלי אישר שסייע במתקפות האמריקניות בתימן בלילה של 16-17 באוקטובר, שכלל “הגעה וטיסת המשך של מטוסים אמריקאים בצפון אוסטרליה”.

ABC דיווחה כי הבסיס בו נעשה שימוש היה RAAF Tindal, הממוקם בטריטוריה הצפונית, דרומית לעיר דרווין, מתקן שעבר שדרוגים כדי להכיל טוב יותר מפציצים אמריקאים אלה מתוכננים והם עתידים להסתיים עד סוף 2026 .

למרות שהדו”ח לא פירט את סוג המטוס שבו נעשה שימוש, מקורות צבאיים דיווחו כי מפציצי B-2 Spirit הפילו אלפי טונות של פצצות על חמישה מחסני נשק חות’ים תת-קרקעיים בתימן.

למרות שאין אישור רשמי לסוג התחמושת שעשו בהן שימוש בהפצצות אלו, דיווח מגזין חיל האוויר והחלל כי המפציצים הפילו פצצות GBU-31 JDAM במשקל 2,000 פאונד, מצוידות בראשי נפץ BLU-109.

קרדיט: פוליטיקל קייז    קרדיט לתמונות: צבא ארה”ב