6 מעברי הגבול  הרישמיים בין סוריה ללבנון (ועוד 17 מעברי גבול בלתי חוקיים)

מעברי הגבול הרישמיים  בין סוריה ללבנון

לאחרונה דובר רבות על מעברי הגבול האזרחיים בין סוריה ללבנון, לאחר שצה”ל הזהיר את לבנון לא לאפשר לחיזבאללה להשתמש בחלק מהמעברים הללו להובלת נשק, ובדרישה לבדיקה קפדנית של משאיות.

ישנם מספר מעברי גבול חוקיים המקשרים בין סוריה ללבנון, והראשון שבהם הוא מעבר ג’דיידת יאבוס – جديدة يابوس, שנמצא בין העיירה ג’יידת יאבוס בנפת דמשק ובין העיירה מצנע שבמחוז בקאע בצד הלבנוני.

המעבר השני הוא אל-דבוסיה – الدبوسية, המחבר בין הכפר אל-דבוסיה שבמחוז חומס לבין הכפר אל-עבודיה בלבנון כמו כן, נמצא בחומס המעבר השלישי, הנקרא Jusiyah – جوسية, המחבר בין העיירה ג’וסיה בעיר אל-קוסייר והכפר הלבנוני אל-קאע.

המעבר הרביעי הוא מעבר תלכלח – تلكلخ, המחבר את העיירה תלכלח  בחומס עם אזור ואדי חאלד בלבנון המעבר החמישי הוא מעבר מטרבא -مطربا  בחומס, שהמשטר הסורי הודיע ​​על פתיחתו ב-2022.

המעבר השישי הוא אל-ערידה – العريضة, שנמצא בנפת טרטוס ומחבר אותה עם הכפר הלבנוני אל-ערידה. בנוסף למעברים הרשמיים הללו, ישנם 17 מעברים בלתי חוקיים המקשרים בין סוריה ללבנון שנמצאים מחוץ לשליטה ביטחונית בשתי המדינות.

معابر سوريا تُفجر صراعات متكررة على النفوذ... ما خريطتها؟

הערה: ישראל פגעה לאחרונה מספר פעמים במעבר מצנע ולא מאפשרת לכלי רכב משני הכיוונים לחצות את הגבול . אנשים יכולים לחצות רגלית בלבד.

معبر المصنع الحدودي بين لبنان وسوريا يقطع حركة السير والنزوح إلى سوريا

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות – אלג’זירה