ראש המודיעין המצרי החדש בפגישה ראשונה בנושא עזה עם מקבילו הישראלי

ראשי שירותי הביון המצריים והישראלים נפגשו,לראשונה מאז שהמצרי נכנס לתפקידו, ביום ראשון, בקהיר כדי לדון בנושא רצועת עזה ושחרור בני ערובה שבידי חמאס.

תאגיד השידור הישראלי ורשת CNN האמריקאית דיווחו כי ראש שירות הביטחון הישראלי, רונן בר, נפגש עם ראש שירות הביון המצרי החדש, חסן רשאד, והם דנו בפתרון סוגיית חילופי האסירים הפלסטינים שבידי ישראל בבני ערובה שנחטפו בעזה מאז 7 באוקטובר 2023.

הפגישה מתקיימת פחות משבוע לאחר שראשד מונה לתפקידו, והחליף את עבאס כאמל, שהודח מהתפקיד ומונה כיועץ לנשיא הרפובליקה, עבד אל-פתאח א-סיסי.

מקור ישראלי ציין כי בר שוחח עם רשאד על “ההזדמנות שעלתה שוב לחידוש המשא ומתן”, בהתייחס להריגתו של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר.

בר הדגיש כי “למצרים יש תפקיד חשוב במאמץ הזה”.

ביום שני העלתה ממשלת ישראל  “רעיונות חדשים” בנוגע למאמצים לשחרר את בני הערובה, בעקבות חיסולו של סינוואר.

בהצהרה ממשלתית נאמר כי “הוצגו רעיונות חדשים” לשחרור החטופים, בעוד שתאגיד השידור הישראלי ציטט גורם רשמי שאמר כי בעקבות הריגתו של סינוואר, “קטאר הפכה כעת למתווך החשוב ביותר במשא ומתן, לאור העובדה שמנהיגי חמאס הבכירים נמצאים בדוחא”.

הבכיר הוסיף כי ההצעה עליה דיבר ראש הממשלה בנימין נתניהו “מתבססת על כסף וחסינות למשחררי החטופים, וניתן לספק את הדברים האלה בקטאר”.

בהצהרות ל”טיימס אוף ישראל ” אמר גורם ישראלי כי גופתו של סינוואר, המוחזקת על ידי הרשויות הישראליות, היא “קלף מיקוח נוסף” במשא ומתן.

הנתונים הסטטיסטיים הישראליים מצביעים על כך שהמתקפה ששיגרו חמושים בראשות חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר 2023, גרמה למותם של כ-1,200 בני אדם, רובם אזרחים, כולל נשים וילדים, ולחטיפת 250 בני ערובה.

גורמים פלסטינים אומרים כי המערכה הצבאית של ישראל בעזה, בתגובה לפיגוע חמאס, הרגה עד כה יותר מ-42,500 בני אדם, רובם נשים וילדים.

המשא ומתן להפוגה, שנמשך יותר משנה, לא הביא להפסקת המלחמה. המגזר הפלסטיני עומד בפני משבר הומניטרי חמור, לאור הרס נרחב ובעיית עקירה גדולה.

המנהל לשעבר של קרן השלום במזרח התיכון, ג’פרי ארונסון, אמר לרשת הטלוויזיה האמריקאית ” אל-חורה ” ביום ראשון כי לממשלת ישראל “לא אכפת מהדאגה הגוברת” של ארצות הברית בנוגע לתנאים ההומניטריים בעזה.

ביום שלישי אמר גורם ישראלי בוושינגטון כי ישראל “בוחנת מכתב של בכירים אמריקאים, שבו ביקשו מישראל לשפר את המצב ההומניטרי בעזה או להסתכן בהגבלת הסיוע הצבאי”.

החוקר האמריקני סבור שהדיפלומטיה האמריקאית “לא הועילה” בשינוי מדיניות המלחמה של ישראל באופן שעולה בקנה אחד עם ההגנה על אזרחים וחייהם, אמר.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות