ארדואן: “הדלת שלנו פתוחה לפליטים מסוריה ולבנון”. מה מאחורי?

נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן אישר את נכונות ארצו לקבל פליטים המגיעים מסוריה ולבנון בשל ההסלמה הישראלית המתמשכת.

ארדואן הסביר במסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, לאחר פגישתם בשבת באיסטנבול, כי דלתה של טורקיה פתוחה לכל פליט שירצה להגיע מסוריה או מלבנון.

לדבריו, “הדלת שלנו תמיד הייתה פתוחה לפליטים מסוריה, והיא פתוחה עכשיו, ואם יש אנשים שמגיעים מלבנון, הדלת שלנו פתוחה גם בפניהם, במיוחד שיש טורקמנים בלבנון”.

בהקשר אחר, נשיא טורקיה מתח ביקורת על ההסלמה הישראלית המתמשכת בעזה ובלבנון, והדגיש כי “מבחינים בגישה ברורה במנטליות של ישראל ונתניהו, שמטרתה להרחיב את המלחמה הזו, לא לשמור אותה בתוך מעגל ספציפי”.

ארדואן ציין כי דן עם שולץ “ברצח העם שביצעה ישראל בעזה ובשאר השטחים הפלסטיניים והתקפותיה נגד לבנון”, והדגיש כי טורקיה וגרמניה הגיעו ל”רצון משותף להילחם בארגוני טרור, במיוחד במפלגת הפועלים של כורדיסטן וע’ולאן.”

טורקיה סייעה לפינוי של 2,120 בני אדם מלבנון

ביום רביעי שעבר הודיע ​​משרד החוץ הטורקי כי טורקיה סייעה בפינוי 2,120 בני אדם מ-21 מדינות שנתקעו בלבנון, באמצעות טיסות שאורגנו על ידי ממשלת טורקיה.

לפי המקורות, המפונים כללו אזרחים ממדינות כמו קנדה, ארצות הברית, אוסטרליה, ניו זילנד, יפן, ארגנטינה, פלסטין, הפיליפינים, בריטניה, דרום קוריאה ועוד.

טורקיה שלחה גם שתי ספינות מלחמה לפנות את אזרחיה המתגוררים בלבנון, שכן 878 אזרחים טורקים פונו, יחד עם 24 אנשים מקפריסין הטורקית ובני משפחותיהם, על פי סוכנות אנדולו.

ראוי לציין כי ב-23 בספטמבר הודיעה ישראל על פתיחת מבצע צבאי בלבנון . על פי הערכות הממשלה, התקיפות המתמשכות הביאו למותם של 2,448 בני אדם, לפציעתם של 11,471 ולעקירתם של יותר מ-1.2 מיליון אחרים.

הערה ברקע הכתבה: “טוב לבו” של ארדואן נובע אך ורק מסיבה אחת והיא הבטחתו של קנצלר גרמניה להגדיל את הסיוע הכספי שהאיחוד האירופי נותן לטורקיה תמורת מאמציה לעצור את גל הפליטים מהמזרח התיכון להסתנן לתוך שטח אירופה מאדמת טורקיה.

بيان موقع بإسم اللاجئين السوريين في لبنان بشأن قضية باسكال سليمان.. ماذا جاء فيه؟ - Lebanon News

קרדיט: סוריה טי וי       קרדיט לתמונות: אלג’דיד