נחשפו סיבות העלמותו של שר החוץ הסיני לשעבר

פודקאסט מהוול סטריט ג’ורנל שופך אור על היעלמותו המסתורית של שר החוץ לשעבר של סין, צ’ן גאנג, שהיה מקורב למנהיג סין שי ג’ינפינג ולאחר שנהפך לכוכב פוליטי עולה.

דעיכתו הפתאומית של צ’ן הייתה אחת התעלומות הפוליטיות המסקרנות ביותר מאז עליית שי לשלטון  בסין בסוף 2012.

סדרת הפודקאסט, בת שלושה חלקים ,על שר החוץ הנעדר מבוססת על ראיונות עם בכירים ואחרים המכירים את החקירה של בייג’ינג על צ’ן, אנשים שאמרו שהם יודעים על מערכת היחסים שלו עם מנחת טלוויזיה סינית מפורסמת, כמו גם מומחי מודיעין ומדיניות חוץ בפנים ומחוץ לסין. 

צ’ן היה עוזר מהימן של המנהיג הסיני וכוכב פוליטי עולה.  אז מה השתבש? 

בספטמבר אשתקד, הפודקאסט מדווח מאנשים שמכירים את הנושא, חקירה פנימית של המפלגה הקומוניסטית מצאה כי צ’ן ניהל רומן מחוץ לנישואים בזמן ששימש כשגריר סין בארצות הברית וזה לא היה רק ​​רומן, לדבריהם. 

 

לבכירים במפלגה הקומוניסטית נאמר כי הנושא היווה איום על הביטחון הלאומי של סין.

שמועה אחת שנפוצה היא שהוא ניהל רומן עם פו שיאוטיאן, מגישת טלוויזיה סינית.

המגישה, שנעלמה מעיני הציבור לאחרונה, הואשמה בפלירטוט עם צ’ן בראיון בחודש מרץ אשתקד, מה שנחשב בסין להפרה של תקנות המשרד לביטחון המדינה.

הופעתו הפומבית האחרונה של צ’ן הייתה במהלך פגישתו עם בכירים רוסים, סרי לנקים ווייטנאמים, שביקרו בסין, ב-25 ביוני בשנה שעברה, לפי העיתון הבריטי “הטלגרף”.

באופן רשמי, ממשלת סין אמרה ערב פסגת ASEAN ב-2023 כי צ’ן נעדר מסיבות בריאותיות לא מוגדרות, וכי וואנג יי, הדיפלומט הראשי של המדינה, ימלא את תפקידו במהלך הפגישה.

מאז חזרתו לבייג’ינג מוושינגטון, שם היה שגריר, צ’ן מילא תפקיד מרכזי בפיקוח על יחסי ארה”ב-סין, כולל פגישה עם אנתוני בלינקן, שר החוץ האמריקני, במשך יותר מחמש שעות בשנה שעברה לפני שנעלם.

تفاعلكم : جدل حول اختفاء وزير خارجية الصين واستبداله فجأة بالوزير السابق!

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: אלערביה – רשתות חברתיות