איך הגיעו פגזי טנקים איראנים לאוקראינה?

תחמושת איראנית, פקיסטנית והודית נמצאת בארסנל האוקראיני וקייב מתמודדת עם מחסור מתמשך בפגזי ארטילריה.

הכוחות המזוינים של אוקראינה מצוידים בפגזי טנקים נפיציפ 125 מ”מ 3VOF19 מתוצרת איראן, העתק מדויק של ה-OF26 הסובייטי, תוך שימוש ב-TNT כחומר הנפץ העיקרי.

כמויות גדולות של תחמושת מתוצרת איראן, יחד עם אספקה ​​צפון קוריאנית וסינית, הגיעו לצבא האוקראיני בכמה ערוצים, כפי שדווח על ידי אתר החדשות הרוסי topcor.ru.

 

סימונים על תרמילי הפגזים מצביעים על כך שהם יוצרו באיראן בשנים 2022 ו-2023. חוץ מזה, אוקראינה רכשה גם פגזי HE FS TK מפקיסטן ותחמושת SHELL 125 MM HE 1A מהודו, לפי דיווחים ישנים יותר.

אחד הדרכים שבהם נשק איראני מגיע לאוקראינה הוא באמצעות רכישות ממדינות שלישיות באפריקה ואסיה שרכשו אותם בעבר. מקור נוסף הוא ממאגרי תחמושת איראניים שנתפסו במזרח התיכון על ידי כוחות וקבוצות צבאיות שונות. בנוסף, ישנם דיווחים על משלוחי נשק שייורטו שהיו מיועדים במקור למורדים החות’ים.

סודאן, מדינה אפריקאית עם היסטוריה ארוכה של ייבוא ​​נשק איראני, היא דוגמה בולטת. כמה דיווחים מצביעים על כך שנשק זה נמכר לאוקראינה, בין אם בלחץ מערבי ובין אם במכירות ישירות. למרות שהרשימה המלאה של מדינות אפריקה המעורבות בהעברות אלו נותרה לא ברורה בשל הסנקציות שהוטלו על איראן, ברור שנשק מאזור זה תורם לסכסוך המתמשך.

הצבא האוקראיני מודה שיש לו מחסור בפגזי ארטילריה, מה שתורם לאבידות גבוהות בקרב הכוחות המזוינים של קייב.

קרדיט: ערביכ דפנס