“באמצעות פריצה לרשתות תקשורת צבאיות מוצפנות, המוסד עוקב אחר פעילות איראן בסוריה”

פיקוד אגף המודיעין הכללי הסורי התעלמה מדיווחים ביטחוניים שקיבלה לפיהם המוסד הישראלי הצליח לחדור לרשתות תקשורת צבאיות בסוריה והשתמש בהן כדי לעקוב אחר פעילות משמרות המהפכה האיראניים ושאר המיליציות הקשורות אליו.

פריצה זו בוצעה לא רק ברשתות תקשורת רגילות , אלא כללה גם מערכות רדיו מוצפנות המיועדות לשימוש צבאי ובטחוני, ונחשבת לאיום ישיר על הנוכחות האיראנית בסוריה.

مخابرات الاحتلال تحاول اختراق شبكة اتصالات حماس - وكالة وطن للأنباء

החדירה הקלה על ישראל להגיע ליעדיה

מקור ביטחוני אמר לאתר “סוריה טי וי” כי פריצת רשתות התקשורת הסוריות ע”י המוסד הישראלי דומה לחדירה האחרונה לרשתות חיזבאללה בלבנון, שאפשרה לישראל לבנות “בנק מטרות” מפורט.

במהלך השבועות האחרונים, מידע מאובטח שהועבר ברשתות פרוצות הקל על יישום התקפות ישראליות בדמשק ובאזורים הכפריים שלה, סואידה, חומס, חמה, לטקיה וטרטוס, כולן התמקדו במתקנים או מפקדים בכירים הקשורים למשמרות המהפכה או המיליציות הקשורות בה ונתמכות על ידה.

הגורם חשף כי הפצצת אזור אלמזה בבירה דמשק, שהתרחשה שלוש פעמים מתחילת אוקטובר הקרוב, הגיעה לאחר שנקלט מידע ממכשירי הקשר של הזרוע לביטחון המדינה הסורי.

הוא הוסיף כי המידע התקבל לאחר שניתנו פקודות לסיורים ביטחוניים להיות בקרבת מבנים שבהם הוצבו אישים מובילים מלבנון, עיראק ואיראן, וציין כי ההפצצה התרחשה פחות משעתיים לאחר קליטת הפקודות.

اختراق شبكة اتصالات حزب الله... هذا ما قاله خبير سيبراني أمني لـالأنباء  الكويتية - Lebanon News

הסרת מעטה הסודיות מפעילות משמרות המהפכה

באמצע ספטמבר החל המשטר הסורי להפיץ פקודות באמצעות מכשירי תקשורת צבאיים ובטחוניים שכללו הנחיות לגבי משאיות ספציפיות שאסור לעכב או לחפש בהן כסוג של הקלות ותמיכה בבעלי בריתו , המסלולים המפורטים של אותן משאיות והמיקומים שאליהם היו מועדות.

אחד המשלוחים שמקורות של ערוץ “סוריה טי וי” עקבו אחריהם באמצעות מידע דומה,הופצץ ע”י ישראל  לאחר הגעתו לנמל התעופה אל-ת’ועלא במחוז סואידה, בראשון לחודש אוקטובר.

המקורות ציינו כי התקיפה בזמנו הביאה להשמדת משאית אחת מכל ארבע שיצאו ממחסנים שבשליטת משמרות המהפכה באזור אל-קיסווה באזור הכפרי של דמשק אל ​​נמל התעופה בליי ונמלי התעופה אל-ת’ועלה וח’ולחולה.

ערוץ As-Suwayda, מאשר אף הוא את השימוש של ישראל ברשתות תקשורת כאחד ממקורות המידע המודיעיני.

“שינויים בשיטת עבודת האבטחה”

“ענף 40” של אגף המודיעין הכללי שינה את שיטות הפריסה של סיורים חשאיים סביב אתרים שבהם שוכנים אנשים או מתקנים הקשורים למשמרות המהפכה האיראנים ,ושיטת החיפוש אחר אנשים חשודים, כגון אלה הנעים לעתים קרובות ליד מבנים אלה או המצולמים ברחובות האזור.

במהלך השבועות האחרונים החלו בענף לשלוח הנחיות מדויקות לגבי המקומות שיש לאבטח, לרבות פירוט כתובות ושמות, והנחיות אלו הגיעו לאנשי הסיור הביטחוני 24 שעות לפני תחילת המשימה, כך טען הגורם המדווח.

המקור העריך כי המוסד השיג מידע זה באחת משתי דרכים: הראשונה: האזנת סתר לתקשורת של סניפי שרותי הביטחון ומעקב אחר פעילותם, והשנייה: באמצעות גורמים בתוך אותם סניפים המעבירים מידע חשוב  לצד הישראלי. 

الخبراء الروس يطورون منظومة اتصالات عسكرية جديدة عصية على الاختراق | المهرة  بوست

“מאמצים להרחיק את האיראנים מהבירה”

לטענת אותו גורם, מאז ספטמבר האחרון החל המשטר הסורי להפעיל לחץ עקיף על האיראנים על מנת להרחיקם מדמשק ומהאזורים הכפריים שלה .

המקור ציין כי קציני הזרוע לביטחון המדינה העבירו אזהרות מילוליות ליועצים צבאיים איראנים ולראשי מיליציות המזוהות עם איראן על חדירות אפשריות של המודיעין הישראלי.

הזרוע הביטחונית האחראית על הבירה סיפקה לדמויות אלו סט עצות, כמו שינוי מיקומי מגורי הבכירים האיראניים ואתרי הישיבות, וכן שינוי מכשירי התקשורת והמכוניות שבהם הם משתמשים לתנועתם בתוך סוריה.

“האסטרטגיה של המשטר להתמודדות עם הסלמה”

לדברי המקור, המשטר הסורי חשש שאיראן והמיליציות הנתמכות על ידו ישתמשו בשטח סוריה כחזית תמיכה לחיזבאללה, מה שגרם לו להעביר מידע מודיעיני למוסד, תוך חשיפת פעילות משמרות המהפכה בדמשק. , והאזור הכפרי שלה וכן במחוזות הדרומיים של סוריה.

לאתר Syria TV נודע ממקורות פרטיים כי המשטר הסורי מנע מחיזבאללה לגייס לוחמים סוריים לשורותיו בדרום לבנון, באמתלה של קבלת מידע מודיעיני על כוונת פלגי האופוזיציה לפתוח בפעולות צבאיות נגד אזורים שבשליטתו.

המשטר הסורי נוקט בגישה זהירה בהתמודדות עם ההסלמה הישראלית כלפיו, נוקט באסטרטגיה המבוססת על התעלמות והימנעות מפתיחת חזית מול ישראל, בהתחשב בכך שכל חזית צבאית מלבד החזיתות הפנימיות היא חזית משנית שאינו מחויב להיכנס או להדליק מצידו.

למרות חדירת הצבא הישראלי לשטח סוריה וגירוף אדמות חקלאיות ליד קוניטרה אתמול, יום ראשון, נמנע המשטר הסורי מתגובה צבאית או גינוי דיפלומטי, בעוד שמושל קוניטרה, מואטז אבו אל-נסר ג’מראן, הכחיש את כל הדיווחים שנפוצו על אודות אירוע הפלישה, ואמר כי תושבי הכפרים אנשי הגבול חיים את חייהם הרגילים.

هكذا اخترق مواطن من غزة شبكة اتصالات عسكرية إسرائيلية

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: דובר צה”ל ורשתות חברתיות