לאיחוד האירופי נמאס מהמהגרים הבלתי חוקיים: מתכוונת להציע חוק שיזרז את גירושם

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, הודיעה במכתב ל-27 המדינות החברות באיחוד האירופי, שפורסם ביום שני בערב, כי הנציבות תציע חקיקה חדשה שתאיץ את גירושיהם של מהגרים בלתי חוקיים.

פון דר ליין אמרה כי, לבקשת מספר מדינות חברות באיחוד האירופי, הנציבות “תציג הצעת חקיקה חדשה המגדירה בבירור את חובות הסיוע לאנשים מגורשים ותפשט את תהליכי הגירוש”.

“אנחנו צריכים מסגרת חקיקה חדשה כדי לחזק את חופש הפעולה שלנו”, הוסיפה.

פון דר ליין שלחה את המסר הזה למדינות האיחוד האירופי לקראת הפסגה האירופית המתוכננת להתקיים בבריסל ביום חמישי ושישי, שחלק ממנה יוקדש לדיון בנושאי הגירה.

בהקשר זה, מציעה בריסל להקל על גירוש תושבים בלתי חוקיים, במיוחד על ידי אימוץ שיטה לפיה כל מדינות האיחוד האירופי מכירות בכל החלטת גירוש שמתקבלת על ידי כל מדינה חברה. 

الأمم المتحدة تدعو بريطانيا لمراجعة قرار ترحيل المهاجرين إلى رواندا|  #الظهيرة - YouTube

 

“פרצות במערכת”

 “עלינו לבנות רמת תיאום ואמון שמבטיחה שכל מהגר שקיבל הוראה לצאת ממדינה אחת לא יוכל לנצל פרצות במערכת כדי להימנע מגירוש” על ידי מעבר למדינה אחרת באיחוד האירופי, אמרה פון דר ליין.

ראשת הוועדה הודתה כי פחות מ-20% מההחלטות על גירוש שוהים בלתי חוקיים עוברות מעקב.

פון דר ליין אישרה כי האיחוד האירופי ישאף להגביר את שיתוף הפעולה עם מדינות שלישיות הנוגעות בדבר וישתמש במספר כלים להשגת מטרה זו, לרבות, למשל, הידוק הליכי מתן אשרות לאזרחי כל מדינה המסרבים לשתף פעולה בתחום זה. 

היא הסבירה כי “הרמוניה של מדיניות הוויזות הוכחה ככלי חשוב” בצמצום ההגירה הבלתי חוקית לאיחוד האירופי, וציינה שעניין זה הצליח במספר מדינות, כולל בנגלדש וגאנה.

لندن تعلن المضي بخطة ترحيل المهاجرين إلى رواندا رغم رفض المحكمة العليا |  #مراسلو_سكاي - YouTube

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות – סקיי ניוז בערבית