מזרח סוריה: אמש הותקפה מכונית מטען שהגיעה מעיראק ונמשכת בריחת בכירים איראנים מסוריה

כלי תקשורת סורים דיווחו כי היו תקיפות אוויריות על המפקדות ופלטפורמות הטילים של המיליציות הפרו-איראניות בדיר אזור, בעוד שמקורות מקומיים חשפו תנועות ופעולות של מיליציות איראניות במזרח סוריה.

אתר “אלשרק ניוז”, המתמחה בחדשות מאזור מזרח סוריה, אישר כי הקואליציה הבינלאומית תקפה את סביבת נמל התעופה הצבאי בדיר א-זור, וכי נשמעו פיצוצים בסביבת העיר דיר א-זור.

קדמה לכך הפגזה ארטילרית על עמדות המיליציה האיראנית באזור חוויג’ה סאקר בעיר דיר א-זור , שבוצעה מהבסיס האמריקני בשדה הגז קוניקו באזור הכפרי של דיר א-זור, במזרח סוריה.

אמש תקפו  מל”טים לא מזוהים את האזור שמסביב למרפאה של העיירה מחכאן, מזרחית לדיר אזור, לאחר מכן מיליציות אפגניות הנאמנות לאסד הקיפו את המקום.

 

אתר “נהר מדיה” דיווח כי המל”ט האלמוני תקף רכב של מיליציה איראנית עם מטען לא ידוע ליד המרפאה של העיירה מחכאן באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור.

מקורות אישרו כי מכונית שהגיעה מאלבוכמאל לכיוון אל-מיאדין הותקפה על ידי מל”טים בעיירה מחכאן וכל מי שהיה ברכב נהרג או נפצע.

כמו כן כוחות הצבא האמריקני בבסיס שדה הגז קוניקו, מזרחית לדיר אזור, הפציצו בתותחים כבדים את העיירה אל-ג’ופרה וחוויג’ה סאכר בעיר דיר א-זור.

 

אתר “אל-ערבי אל-ג’דיד” ציטט את הפעיל ג’סים אל-עלאווי שאמר כי הקואליציה תוקפת כלי רכב עם משלוחי נשק ואחרים הנושאים משגרי טילים המשמשים לתקיפת בסיסים אמריקאים בגדה הנגדית של נהר הפרת מהעיר אלמיאדין.

“וושינגטון עוקבת מקרוב אחר האזור שבשליטת המיליציות האיראניות באזור הכפרי של דיר א-זור, ותוקפת תנועות המהוות איום על בסיסיה,וכי המיליציות האיראניות משתמשות במעברים בלתי חוקיים כדי להביא נשק מעיראק.

נראה כי המיליציות הנתמכות על ידי איראן בסוריה הן הראשונות המודאגות מההתפתחויות בלבנון, שכן הן חיות באזורים שבהם יש מצב של כוננות, בציפייה להרחבת היקף הפעילות הצבאית של ישראל נגדם.

הדבר בא לידי ביטוי בחדשות המגיעות מהאזור הכפרי של דיר א-זור, במיוחד מהערים אל-בוקמאל ואל-מיאדין, מזרחית למחוז, שכן מידע מצביע על כך שהמיליציות החלו במסעות גיוס להשלמת שורותיהם. 

 

דיווחי רשת “עין אל-פורת” חשפו את תנועות המיליציות האיראניות ומפקדיהם בערים דיר א-זור, אל-בוקמאל, אל-אשרה ואל-מיאדין, ופרסמו חומרים חזותיים על משלוחי נשק ותנועתם של מפקדים בין סוריה לעיראק.

הרשת אישרה כי הנהגת משמר המהפכה האיראני בנפת דיר א-זור החלה לאחרונה בשורה של צעדים ביטחוניים וצבאיים, כולל הוצאת מפקדים בכירים אל מחוץ לדיר א-זור או לשטח עיראק.

הרשת ציינה כי רוב מפקדי הדרג הראשון של משמרות המהפכה האיראניים עזבו לאחרונה את הערים אל-בוקמאל, אל-מיאדין ודיר א-זור לשטח עיראק לאחר סדרה של התנקשויות שכוונו למפקדיה בדרום לבנון. 

إيران وميـ ـلـ ـيـ ـشيـ ـاتـ ـها خلال 2022: عام تصاعد عمليات التمدد  والتغلغل والتغيير الديمغرافي.. و103 قـ ـتـ ـلـ ـوا باستهدافات جوية وبرية..  وتحقيقات المرصد السوري تربك الميـ ـلـ ـيـ ـشيـ

 

הבולט מבין היוצאים לשטח עיראק נקרא “חאג’ עסכר”, המפקד העליון של המיליציות האיראניות בעיר אלבוכמאל, שהעתיק את מקום מגוריו לעיר אל-קאים העיראקית תוך נקיטת אמצעי אבטחה, במיוחד הימנעות מנסיעה בכל רכב צבאי ומנסיעה במכוניות אזרחיות.

הרשת ציינה כי האזורים הביטחוניים בעיר אלבוכמאל בשכונות אל-הגנה ואל-ג’מיאת, כיכר הביטחון בשכונת וילות בלדיה ובפרבר בעיר דיר א-זור וכיכר הביטחון ב שכונות אלתממו ואל-חג’אג’ בעיר אל-מיאדין התרוקנו כמעט לגמרי ממפקדים בכירים. 

גם מיליציות איראניות החלו לערוך סיורים ליליים בין האזורים הביטחוניים בניסיון למנוע ממישהו להתקרב אליהם ולצלם אותם. הם גם מנעו מחבריהם להכניס טלפונים לכל האתרים הצבאיים שלהם.

 

כעת היא מסתמכת על קווים פיסיים לתקשורת בין המטה שלה, לאחר שתאגיד הדואר התקין עשרות קווים בתוך המטה הצבאי והביטחוני שלה בנפת דיר א-זור.

מקורות תקשורת מקומיים אמרו כי משטר אסד נקט בחודש שעבר צעדים שקבעו שימוש בקווי תקשורת קוויים במקום קווי תקשורת אלחוטיים, לאחר שפוצץ ציוד תקשורת של מיליציות חיזבאללה בלבנון ובסוריה.

האתר המקומי “סאוט אל-עצימה” ציטט מקורות שאמרו כי הוא הוציא חוזר אבטחה לכל זרועות הביטחון והצבא כדי לכבות מכשירים אלחוטיים, לנתק תחנות מרכזיות ולהשתמש בקווי תקשורת קוויים.

במרץ האחרון נהרגו חברי מיליציה איראנית, ואחרים נפצעו, כולל מפקדים, כתוצאה מסדרה של תקיפות, ככל הנראה אמריקאיות, שכוונו לאתרים בנפת דיר א-זור שבמזרח סוריה.

 

יותר מ-10 תקיפות בוצעו על שכונת אל-פילאת בעיר דיר א-זור, בנוסף לאתרים בערים אל-בוקמאל ואל-מיאדין, שהפכה לבסיס מרכזי לכמה מיליציות איראניות, ובראשן בעיירות אל-סליחיה ואל-סוויאיה ורחוב אל-הגנה בעיר אל-בוקמאל באזור הכפרי של המחוז.

ראוי לציין כי המיליציות האיראניות הגבירו את העברת כוח אדם ואמצעי לחימה לאזורים שהשתלטו עליהם באזורי דיר א-זור, לאור האירועים המואצים המתרחשים באזור כולו.

מקורות מקומיים בנפת דיר א-זור דיווחו כי המיליציות האיראניות הביאו תגבורת צבאית נוספת מעבר לגבול סוריה-עיראק, במקביל להגעת תגבורת לבסיסי כוחות הקואליציה הבינלאומית באזור.

مركز عمران للدراسات الاستراتيجية - Displaying items by tag: تنظيم الدولة

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות