ככה זה כשאין מה להגיד אבל לא יכולים לשתוק: ארדואן מזהיר את ישראל מפני כיבוש דמשק

נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן הזהיר כי “כיבוש דמשק ע”י ישראל יקרע את כל מפת סוריה”, והדגיש כי אנקרה “תגן על שלום דחוף ומתמשך בסוריה”.

בהצהרות לעיתונאים במהלך שובו מאלבניה, מתח ארדואן ביקורת על האיומים הישראלים כלפי לבנון וסוריה, בהתחשב בכך ש”כיבוש דמשק יהווה איום אזורי חמור”.

ארדואן אמר, “ישראל מודיעה בבירור שהיא תכבוש את דמשק אחרי לבנון, ומשמעות הדבר היא הגעת חיילים ישראלים לגבולות טורקיה, מה שיוביל לקריעת כל מפת סוריה”.

הוא הוסיף כי “כיבוש דמשק יוביל לגישה של ישראל לצפון סוריה”, והדגיש כי “התפתחות זאת תהווה איום ישיר על האזור”, לפי מה שקבעה מחלקת התקשורת של הנשיאות הטורקית.

הנשיא הטורקי התייחס ל”סבל המתמשך בסוריה מאז תחילת המלחמה”, והסביר כי “זו חובתה של האנושות להתנגד להוספת סבל נוסף

לסוריה”.

أردوغان يـحــذر إسـرائـيـل من الخطوة الخـطـيـرة

 

 

 

הוא הדגיש כי “מאז פרוץ המהפכה הסורית, שמרנו על כבוד לשלמות הטריטוריאלית של סוריה והשתמשנו באמצעים דיפלומטיים כדי להגן על ריבונותה”, והדגיש כי “דיפלומטיה יעילה יכולה למנוע הסלמה”.

הנשיא הטורקי קרא להתעמת עם ישראל, שאותה תיאר כ”האיום המוחשי הגדול ביותר לשלום האזורי והעולמי”, קורא לסולידריות בינלאומית כדי להתמודד עם סכנה זו, והביע את נכונותו לתמוך במאמצים להשגת שלום דחוף ומתמשך בסוריה.

מנגד, אמר ארדואן, “מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה, עקבנו מקרוב אחר כל צעד שרוסיה עשויה לנקוט”, וציין כי רוסיה משתפת פעולה באופן הדוק עם המשטר הסורי, וקיים שיתוף פעולה משולש בין רוסיה , איראן וסוריה.

“מצד השני, יש כוחות קואליציה הכוללים את ארה”ב, בריטניה וגרמניה, והכוחות הללו תומכים במפלגת הפועלים של כורדיסטן, בהתחשב בכך שתמיכה זו “מייצגת את האיום הגדול ביותר על שלמותה הטריטוריאלית של סוריה.”

נשיא טורקיה הדגיש כי “רוסיה, איראן והמשטר הסורי חייבים לנקוט באמצעים יעילים יותר כדי להתמודד עם המצב הזה”.

קרדיט: בלדי ניוז      קרדיט לתמונות: בלדי ניוז