מה רוסיה יודעת שאנחנו לא? מזהירה מפני השלכות קטסטרופליות של פלישה ישראלית לסוריה

דובר הנשיאות של הקרמלין הרוסי, דמיטרי פסקוב, הזהיר כי להרחבת המבצע הצבאי הישראלי לסוריה יהיו “השלכות קטסטרופליות” על המזרח התיכון.

בהצהרות שדיווחו על ידי סוכנות אינטרפקס, אמר פסקוב, “למרבה הצער, היקף הלחימה כבר מתרחב, אנו רואים שישנה חזית לבנונית נוספת. ומונעים מהם את בתיהם, את אמצעי הפרנסה ואת מקומות העבודה שלהם”.

פסקוב ציין כי מוסקבה “אפילו לא רוצה לחשוב על הרחבה גיאוגרפית נוספת של פעולות צבאיות”, והדגיש כי “ההשלכות של זה יהיו הרות אסון לאזור”.

בתגובה לשאלה על התגובה האפשרית של רוסיה לפעולה קרקעית ישראלית בסוריה, אמר הבכיר הרוסי כי “לא ראוי להעלות השערות לגבי תגובות היפותטיות כלשהן”.

הצהרותיו של דובר הקרמלין הגיעו לאחר ש”הטלוויזיה הסורית” חשפה את חדירתם של טנקים ישראלים, מלווים בכלי רכב, ותחילת בניית דרך עפר צבאית באזור הגולן בתוך שטח סוריה.

התמונות מציגות יישור קרקע וחפירת תעלות באזור הסמוך לגדר הגבול, במקביל להסלמה הישראלית נגד לבנון.

בתמונות נראים גם כלי הרכב מלווים בכוח צבאי המורכב משישה טנקי מרכבה ושני דחפורים צבאיים, בליווי מספר חיילים ישראלים, החודרים לשטח סוריה.

המרחק הצפוי לעבודה מצפון ועד לגבול סוריה-ירדן הוא יותר מ-70 קילומטרים בכביש מפותל שהיה בתחילה במרחק של כ-200 מטר מגבולות השטחים הישראלים, תוך התרחקות מגדר הגבול מול העיירות אובניה ואלמהר והגיע ליותר מאלף מטר בתוך שטח סוריה.

צעד זה נחשב להפרה של הסכם “ההתנתקות” שנחתם ב-1974 בין סוריה לישראל, בעקבות “מלחמת תשרין” (מלחמת יום הכיפורים).

תוואי הכביש הישראלי ב”שטח סוריה”: 

המחשה של הכביש שכוחות הכיבוש הישראלי החלו לבנות בתוך שטח סוריה (עיצוב: Syria TV)

קרדיט לתמונה: סוריה טי וי