חיזבאללה: הפרצה הביטחונית שאיפשרה את החיסולים בצמרת היא 100% איראנית!

החקירות האיראניות על נסיבות מותו של נסראללה התמקדו גם בתנועותיו האחרונות של תת-אלוף עבאס נילפורושאן, מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה שנהרג לצד נאסראללה מנהיג חיזבאללה.

נילפורושן החל לפקח על פעולות בסוריה ובלבנון לאחר שקודמו, תת-אלוף מוחמד רזא זהדי, נהרג בתקיפה ישראלית על בניין הקונסוליה האיראנית בדמשק באפריל.

שני מקורות המקורבים לחיזבאללה ולמקורות עיראקים הבקיאים באירועים סיפרו ל-Middle East Eye כי נסראללה היה מחוץ לפרברים הדרומיים של ביירות בלילה שלפני מותו, אך חזר לאזור כדי לפגוש את נילפורושאן וכמה מפקדי חיזבאללה בחדר המבצעים המבוצר הרגיל.

שני המקורות סיפרו כי נילפורושאן, שנסע לביירות באותו ערב מטהראן, נלקח ישירות מהמטוס לחדר המבצעים מתחת לשכונת המגורים בחרת חריק. הוא הגיע לשם לפני נסראללה.

המקורות אמרו כי התקיפה על משתתפי הפגישה התרחשה זמן קצר לאחר כניסת נסראללה לחדר. כפי שאמר מקורב לחיזבאללה ל-Middle East Eye: “הפריצה הביטחונית הייתה 100% איראנית, אין ספק לגבי החלק הזה”. 

 

פתאום… קאאני נעלם מהפגישה של סאפי אלדין

כמו כן, לפי מקורות המקורבים לחיזבאללה, קאאני שהה בלבנון וצפוי היה להשתתף בישיבת מועצת השורא בהזמנתו של ספי א-דין ביום התקיפות האלימות על אל-מריג’ה בפרבר הדרומי. 

אבל קאאני התנצל ופרש מהפגישה זמן קצר לפני תחילתה, לדבריהם.

גורם המקורב לחיזבאללה אמר: “ישראל תקפה את מיקום הפגישה הזו בתקיפה שהייתה גדולה ואלימה יותר מהתקיפה שכוונה לנסראללה . “ראשו של סאפי אלדין היה הכוונת, לא אף אחד אחר”. 

הוא הוסיף, “קאא’ני הוזמן לפגישה הזו, ובנסיבות הנוכחיות, הוא היה צריך להיות נוכח”. 

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

 

איפה קאאני עכשיו?

עדיין לא ברור היכן נמצא כעת קאאני. שמונה מקורות אומרים שהוא בטהרן, אבל אחר אומר שהוא עדיין בביירות.

מקורות לבנוניים ועיראקים תיארו את קאאני כנתון “במעצר בית” ואמרו כי הוא נחקר כעת בפיקוח ישיר של המנהיג העליון חמינאי.

מנהיג פלג חמוש הנתמך על ידי איראן אמר ל-Middle East Eye כי חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס לשעבר, איסמעיל הנייה, ב-31 ביולי בטהרן, הגביר את הספקות בכך שכוחות הביטחון האיראניים נחשפו לחדירה חמורה. 

הוא המשיך ואמר, “האיראנים מנסים כעת לקבוע את היקף החדירה ואת מקורה. “הסימנים מצביעים על כך שהמקור הוא משמרות המהפכה, אך לא ניתן לאשר בשלב זה”. 

הוא גם סיכם ואמר, “כל מה שניתן לומר כעת הוא שהפריצה הביטחונית הייתה גדולה מאוד, והאבדות שהיא גרמה גדולים בהרבה ממה שמישהו יכול היה לצפות”.