דיווחים מסוריה: ישראל חיסלה בכירים בדמשק. עדכונים מאזור התקיפה

ארבעה בני אדם, בהם שנים שהם לא אזרחים סורים, נהרגו בתקיפה ישראלית על בניין המקושר למשמרות המהפכה האיראנים ולחיזבאללה בדמשק, לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ההתקפה החדשה היתה באזור בו נמצאים מפקדות ביטחוניות ונציגויות דיפלומטיות כולל השגרירות האיראנית.

סוכנות הידיעות הסורית (SANA) דיווחה כי “תוקפנות ישראלית בוצעה על בניין מגורים בשכונת Mezzeh בדמשק”.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

המצפה דיווח כי התקיפה “כוונה לבניין שפוקדים אותו בכירי משמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה”, והובילה “להרג של 4 אנשים, כולל 2 בני לאומים שאינם סורים”.

ככל שעבר הזמן החלו לצוץ עוד ועוד ניחושים באזר לזהות ההרוגים.

דיווח סורי אחד שהסתמך על דיווחים ישראלים טען כי אחד המחוסלים הוא לא אחר מאשר זיאד נחלה – מזכ”ל הג’יהאד האיסלמי שישראל כבר ניסתה לחסלו בעבר אך הוא חמק מהפגיעה אך בנו נהרג בדירה שהותקפה.

תמונה

קרדיט: סאנ”א

 

דיווח אחר טוען כי בתקיפה הישראלית נהרג קצין בכיר ביותר בשורות משמרות המהפכה האיראנים ששהה בדירה באותו זמן.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

עידכונים שוטפים מהתקיפה:

*- דיווח סורי: מספר ההרוגים בתקיפה הישראלית עלה ל-9 וביניהם תינוק ואישה.

תמונה

 

*- מקורות סוריים:   אין איראנים בין ההרוגים.

*- אלחדת’ הסעודי: אישים בכירים בין המחוסלים.

*- עין אלשאם מפרסם מפה המציגה את מיקום הבניין המותקף באזור #אלמזה בתוך הבירה דמשק ומרחקו משגרירות איראן. 

תמונה

 

*- وسائل إعلام إيرانية: مقتل زياد نخالة ومحمد رضا فلاح زاده، نائب قائد فيلق القدس في الحرس الثوري الإيراني، في دمشق. – אמצעי תקשורת איראנים : נחלה חוסל יחד עם מוחמד רדא פלאח זאדה – סגן מפקד כוח קודס. 

רדא פלאח זאדה:

תמונה

*-   عاجل| أنباء عن مقتل وزير الخارجية الإيراني جراء استهداف شقة سكنية بغارة إسرائيلية في #دمشق  – דיווח שאין לו כל אישור: שר החוץ האיראני חוסל בתקיפה על הדירה בדמשק. 

*- משרד ההגנה הסורי: סמוך לשעה 20:15 היום, פתח האויב הישראלי בתוקפנות אווירית בשלושה טילים מכיוון הגולן הישראלי, שכוונו לאחד מבנייני המגורים והמסחר בשכונת מזה המאוכלסת בצפיפות בדמשק, שגרמה למותם של שבעה אזרחים, בהם ילדים ונשים, ולפציעתם של אחד-עשר אחרים, כתוצאה ראשונית נגרם נזק מהותי לרכוש פרטי באזור, והעבודה עדיין נמשכת לחילוץ אחרים מתחת להריסות.

*- שגרירות איראן בסוריה: שוב, האויב הישראלי ביצע פשע נוסף במהלך הפצצת טילים פחדנית של בניין אזרחי בלב דמשק והרג נשים וילדים חפים מפשע.

בהזדמנות זו, שגרירות איראן מגנה את הפצצת הטרור הזו ומודיעה כי אין אזרחים איראנים בין ההרוגים והפצועים, ומבקשת מאלוהים סבלנות ונחמה למשפחות השהידים ולפצועים להחלים במהירות.

*- דיווח לבנוני : ידיעות על הרוגים ופצועים בתקיפה חדשה על פגישת בכירים מחיזבאללה  וממשמרות המהפכה האיראנים באזור אלמזה שבדמשק.