סיפור ריגול קלאסי: איך נודע לבריטים שאיראן מספקת טילים בליסטיים לרוסיה?

הדיילי אקספרס מפרסם את סיפור הריגול הזה – קציני מודיעין בריטים הפכו מרגל רוסי, שהתחזה לאינסטלטור לסוכן כפול וקיבלו גישה לערוצי תקשורת סודיים בין מוסקבה לטהראן.

המבצע, שנמשך שלושה חודשים הגיע לשיאו בתחילת החודש עם הגילוי שאיראן שלחה טילים בליסטיים מסוג Fath 360 לרוסיה בתמורה לטכנולוגיה עבור תוכנית הגרעין שלה.

בעלילה, שכאילו נכתבה על ידי אומן ספרי הריגול ג’ון לה קארה, “ההפיכה המודיעינית” התרכזה סביב סוכן רוסי, שהתחזה לאינסטלטור באי קפריסין. החפרפרת הרוסית – בשם הקוד “Sunshine 24” – קבע את עצמו כעובד בפאתוס, שהיא עיר אתר נופש תיירותי פופולרי בחוף הדרום מערבי האי, ונמצאת במרחק של חמש עשרה דקות נסיעה בלבד מהבסיס הצבאי הראשי של בריטניה RAF Akrotiri ומהווה אתר פופולרי הן לאנשי RAF והן לאנשי מטוסי הריגול האמריקאיים U2.

המרגל Sunshine 24 קיבל הוראה להציע את שירותיו לחיילים ואולם ללא ידיעתו, הכיסוי שלו נחשף וקציני המודיעין הבריטים החלו במלאכת הריגול הנגדי. הם גילו, שהמרגל אוהב לדוג ומיד “מצאו לו שותף” לדייג – הידידות פרחה במהלך השבועות הבאים, כאשר קצין ה-MI6 השיג את המידע המודיעיני.

הידיעה, שנחשפה במהלך ביקורו של שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן בלונדון ב-10 בספטמבר, הביאה לעודד סנקציות, שהוטלו על איראן שאוזהרה, בשבוע שעבר, על ידי שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי כי הטילים “שינו את הדיון” בשאלה האם להתיר לאוקראינה ירי טילים לטווח ארוך לעומק רוסיה .

Alleged Russian spy worked for UK's spy agencies like MI6 | WION

קרדיט: המשקיע ששוקע בטלגרם      קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות