הערכה: למרות ההצהרות שרידי גופת נאסראללה לא אותרו עדיין

אחרי שכל העולם התפעל מהמבצע המדוייק , שהתבסס על מידע מודיעיני איכותי ביותר , של חיסול מזכ”ל חיזבאללה , חסן נאסראללה , במפקדה הראשית של חיזבאללה במעמקי האדמה בשכונת א-דאחייה , חיזבאללה דאג לעדכן את כל העולם כי גופת מנהיגו חולצה ממעמקי האדמה וכי הם מתכוננים לקבור אותו בטקס רב משתתפים בקרוב.

חיזבאללה התעקש להדגיש שוב ושוב כי גופת נאסראללה חולצה בשלמותה וכי בהתאם לבדיקתם הוא מת כתוצאה משאיפת גזים רעילים שהשתתחררו מהפצצות הכבדות , בני 1 טון , שהומטרו על המפקדה התת קרקעית, כדי לוודא שאף אחד מהנמצאים שם לא ייצא בחיים מחיסול ממוקד זה. 

חיזבאללה אף דאג לפרסם סרטון קצר ברשתות החברתיות , שהפך לויראלי , בו נראה מנוף, הנמצא מעל אזור המפקדה התת קרקעית בשכונת א-דאחייה , מעלה גופת אדם מכוסה בתכריכים , והקריין מציין כי הגופה הינה של נאסראללה. ברטוני המשך הובאו צילומי תקרבי של הגופה המכוסה בתכריכים ירוקים ועליה פרחים ואיש הסמוך לה מתיז בושם לאורך הגופה.

עד כאן ההצגה נראתה מושלמת.

قناة الجزيرة أول تحرك من إيران بعد اعلان إغتيال حسن نصر الله في بيروت - YouTube

 

בהמשך התברר כי אבד הקשר עם הגנרל האיראני עבאס נילפרושאן, מפקד כוחות משמרות המהפכה האיראנים בסוריה ולבנון , שלמעשה הוא המפקד הישיר על חיזבאללה וזה שנותן הוראות לנאסראללה כפי שקבל מההנהגה האיראנית בטהרן.

לא עבר זמן רב וגם חיזבאללה וגם האיראנים הודו שהגנרל שהה במפקדה התת קרקעית בדאחייה לצד נאסראללה כשהמקום הופצץ והושמד על יושביו.

ממדי ההונאה התבררו רק כאשר הלוייתו של הקצין האיראני הבכיר ביותר באזור לא התקיימה מה שעורר את סקרנותן של רשתות הטלוויזיה האיראניות שלא היססו ומיהרו לראיין את בנו המבוגר של הגנרל נילפרושאן המתגורר בטהרן.

מה היתה רבה הפתעת המראיין כשהבן של הגנרל אמר בפה מלא ובלא שיצונזר כי הלוויית אביו לא מתקיימת כי עדין לא איתרו את שרידי גופתו.

או אז הבינו כולם כי חיזבאללה למעשה מהתל בכולם . 

מה שרואים בסרטון החילוץ הינה הצגה והחילוץ הגופה השלמה נועד לאפשר לאיראנים ולעדה השיעית בלבנון לערוך הלווייה מפוארת כיאה למנהיג גדול במיוחד , ולא משנה עם גופתו אכן נמצאת שם או לא.

 הראיון הטלויזיוני עם בנו של הגנרל האיראני:  

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות